آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقات دانش آموزی قرآن کریم کرمان برگزار شد

اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات دانش آموزی قرآن و معارف اسلامی استان کرمان با تجلیل از 450 برگزیده در شهرستان بردسیربرگزار شد.

کد مطلب: ۶۳۸۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کرمان، اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات دانش آموزی قرآن کریم استان کرمان با همکاری اداره آموزش وپرورش و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با تجلیل از 450 برگزیده قرآنی در بردسیر برگزارشد.

حجت الاسلام محمد قاسمی زاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در این آیین بااشاره به اهمیت شمردن آموزش کلام وحی در سنین نوجوانی خطاب به دانش آموزان برگزیده گفت: شما در جامعه دانش آموزی استان و کشور به جمع محبان قرآن پیوسته اید و به عنوان شاخص های اخلاقی شناخته می شوید.

وی به تعامل موثر آموزش و پرورش و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در زمینه برگزاری مسابقات قرآن در جهت جلوگیری از انجام کار های موازی اشاره کرد و گفت: در راستای سیاستهای راهبردی سازمان اوقاف وتوجه به امور قرانی امسال اداره قرآن و عترت در پست های سازمانی ادارات اوقاف سراسر کشورراه اندازی شد.

قاسمی زاده با بیان اینکه قرآن راه و روش زندگی کردن و خوب زیستن را به ما یاد می دهد، تاکید کرد: قرآن مجید زندگی در دنیا، عالم برزخ و قیامت را برای ما به خوبی آموزش داده است.

وی گفت: عمل به قرآن مانع ایجاد گرفتاری های دنیوی و بیماری های روحی روانی برای افراد می شود.

مدیر کل اوقاف کرمان به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف اشاره کرد و گفت: این طرح بزرگ در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریمدر کشور شکل گرفت که با توجه به ضروریت این مهم سهم تربیت یک میلیون حافظ از اهداف و رسالت سازمان اوقاف در کشور می باشد.

وی ضمن دعوت از تمامی دانش آموزان استان جهت شرکت در کلاسهای این طرح ؛ تصریح کرد:طی اجرای ششمین سال برگزاری کلاسهای طرح تربیت حافظان استان تا کنون بیش از 54 هزار نفر در سامانه جامع قرآنی ثبت نام کردند که بخش عمده ای از شرکت کنندگان را عزیزان دانش آموزان تشکیل می دهند.

در پایان این مراسم به برگزیدگان هر شهرستان با اهداء لوح سپاس تجلیل شد. و نماز ظهر و عصر با امامت حجت الاسلام طارم امام جمعه محترم شهرستان در امامزاده سید محمد (ع) برگزارشد.

گفتنی است : برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی طبق تفاهم نامه مشترک اوقاف و سازمان آموزش و پرورش هر ساله در مراحل شهرستانی ،استانی و کشوری برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار