معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان غربی خبرداد:

تلاش برای گنجاندن رغبت دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: لحاظ کردن نیازهای بومی و منطقه ای در هدایت تحصیلی مورد توجه است و در آموزش متوسطه نهایت تلاش در راستای گنجاندن رغبت دانش آموزان در انتخاب رشته و جلب رضایت اولیا آنان است.

کد مطلب: ۶۳۸۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، «اردشیر سیدسیاح» روز شنبه در نشست با معاونان آموزش متوسطه مناطق 24 گانه آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: نظام آموزشی به ویژه در دوره متوسطه در حال تغییر و تحول است و در بحث هدایت تحصیلی در استان ساز و کارهای جدیدی شروع شده که با روش گذشته متفاوت است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بیان کرد: شیوه جدید هدایت تحصیلی باعث می شود تنشهای بسیار اندکی در این زمینه وجود داشته باشد.

سید سیاح اظهار کرد: امسال دانش آموزان مستعد راهی رشته های دلخواه تحصیلی می شوند و چالشها کاهش می یابد.

وی اظهار کرد: سال گذشته هدایت تحصیلی در 12رشته اجرا شد و امسال این وجه تمایز وجود دارد که دو فرم در اختیار دانش آموزان است.

سید سیاح اضافه کرد: در فرم شماره 6 دانش آموز با توان ها و ظرفیتهای خود آشنا می شود و در فرم شماره 7 جایگاه وی در منطقه و شهرستان و در بین همسالان و هم پایه های وی مشخص می گردد و این به عدالت آموزشی نزدیک تر و مبنای پذیرش است.

وی با بیان اینکه آموزش همراه با تولید در استان مورد تاکید است گفت: علی رغم علاقه هنرستان ها به موضوع و پیگیری آن همه هنرستانها قادر به کسب موفقیت در این زمینه نشدند.

نشست معاونان آموزش متوسطه مناطق 24 گانه آموزش و پرورش آذربایجان غربی روز شنبه در ارومیه برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار