تأکید رئیس سازمان پدافند غیرعامل برتحقق جهان عاری از سلاح شیمیایی

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: تحقق جهان عاری از سلاح های شیمیایی، بهترین مسیر برای جامعه بین المللی در راه جلوگیری از تکرار مجدد چنین تراژدی - بمباران شیمیایی سردشت - است.

کد مطلب: ۶۳۷۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش گروه سیاسی پانا، سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به مناسبت هشتم تیر سالروز بمباران شیمیایی عراق در شهر سردشت پیامی صادر کرد.

متن کامل پیام بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

تاریخ خونبار انقلاب اسلامی به ویژه هشت سال دفاع مقدس همواره پر از حماسه رشادت ها و مظلومیت مردان، زنان و کودکان غیوری است که در دفاع از دین و میهن، خون پاک خود را نثار کردند.

وجود ده ها شهید و جانباز شیمیایی در کشورمان، رسالت سنگینی در دفاع از حقوق این عزیزان و بیان درد و رنجی که آنان در این سال ها تحمل کرده اند و رساندن پیام مظلومیت آنها به جهانیان ایجاد کرده است.

۳۰ سال قبل در چنین روزی (هشتم تیرماه ۱۳۶۶) جنگنده های رژیم صدام در عراق اقدام به حمله شیمیایی به ۴ نقطه مسکونی از شهر سردشت کرده و ده ها نفر از ساکنان بی دفاع این شهر را قربانی این اقدام جنون آمیز کرد.

بمباران شیمیایی مردم غیر نظامی و بی دفاع شهر سردشت یادآور فجایع دردناکی است که بارها توسط جنایتکاران جنگی در هشت سال دفاع مقدس با سلاح های شیمیایی و میکروبی علیه ملت ایران و به ویژه مردم مناطق مرزی از غرب تا جنوب صورت گرفت.

امروز بیش از سه دهه از فاجعه بمباران شهر سردشت می گذرد اما نتایج ناشی از آن التیام نیافته و آثار مخرب و مصیبت بار آن ادامه داشته و هنوز رزمندگان و غیر نظامیانی وجود دارند که از عوارض جسمی و روحی ناشی از مصیبت با سلاح های شیمیایی رنج می برند.

آدمی از روزهای اول زندگی بر روی کره خاکی، همواره درصدد بوده که به‌گونه‌ای، بر همنوع خود غلبه کند و برای این منظور از همه امکانات موجود در دسترس خود بهره می‌گرفت و با کمال تأسف در طول تاریخ از تکنولوژی‌های در دسترسشان برای کشتار، نابودی و مقاصد منفعت طلبانه، بارها و بارها استفاده کرده‌اند. دقیقاً نمی‌توان مرز زمانی مشخصی برای جنگ‌های شیمیایی در جنگ تعیین کرد.

بزرگداشت و یادآوری این قساوت ما را در محکومیت استفاده از سلاح های شیمیایی و مأموریت خود برای ممنوعیت همیشگی این گونه سلاح ها بیش از پیش متحدتر کرده، تحقق جهان عاری از سلاح های شیمیایی بهترین مسیر برای جامعه بین المللی در راه جلوگیری از تکرار مجدد چنین تراژدی و بزرگداشت یاد و خاطره قربانیان سردشت و سایر حملات شیمیایی با استفاده از چنین سلاح های وحشیانه است.

سازمان پدافند غیر عامل با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدا و جانبازان حملات شیمیایی بار دیگر توجه دولت ها و کشورهای جهان را به لزوم ممانعت از به کارگیری سلاح های غیر متعارف شیمیایی و همچنین دفاع از قربانیان اینگونه حوادث را بیش از گذشته معطوف نموده و تاکید دارد علیرغم محکومیت های قانونی و مجامع بین المللی، شاهد استفاده ازسلاح های ممنوعه شیمیایی علیه مردم مظلوم سوریه، عراق و یمن توسط وارثان صدام افلقی در دولت آل سعود با حمایت و پشتیبانی امریکا هستیم.

سازمان پدافند غیرعامل و قرارگاه پدافند شیمیایی کشور بر این باور می‌باشد، با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران یک کشور توسعه یافته با زیرساخت های متنوع و شیمیایی و پتروشیمیایی می باشد ضرورت دارد تا آمادگی های مقابله با حوادث صنعتی شیمیایی و تهدیدات آن و همچنین زیرساخت های امدادی و درمانی و صنعتی برای اقدامات پدافند شیمیایی کشور انجام شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار