مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهرخبر داد؛

برگزاری جشنواره گل محمدی در روستای نادیلو از توابع شهرستان آذرشهر

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر گفت:پرورش گل محمدی در سال زراعی 96- 1395 نسبت به سالهای پیشین در شهرستان آذرشهر، افزایش قابل ملاحظه ای نشان می دهد.

کد مطلب: ۶۳۷۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا ازآذربایجان شرقی، مجید حسنی ضمن اعلام این مطلب که ظرفیت بسیار خوبی برای تولید این گیاه در منطقه وجود دارد، گفت: روستای نادیلو به صورت یکی از مراکز عمدۀ پرورش گل محمدی درآمده است، کاشت و برداشت گل محمدی در روستای نادیلو از حدود 50 سال قبل آغاز شده و در سالهای اخیر با توجه به برداشت مناسب و مصرف کم آب و قرار گرفتن در الگوی کشت مناسب منطقه، اراضی کشاورزی بیشتری به کاشت گل اختصاص یافته است.

وی با اشاره به این که شکفتن همه جوانه های گل محمدی به مدتی طولانی نیاز دارد و زمان شکفتن جوانه ها در منطقه های مختلف متفاوت است، اظهار داشت: زمان برداشت گل محمدی در شهرستان از ابتدای اردیبهشت تا اوایل تیر ماه می باشد.

حسنی خاطرنشان کرد: بنابر گزارشها میزان عملکرد گل محمدی در کشور به طور عمده 2.2 تا 4.2 تن در هکتار و میانگین برداشت در شهرستان آذرشهر 3.2 تن در هکتار است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر گفت: هر کارگر می تواند در یک ساعت حدود 5 کیلوگرم گل برداشت کند، گلها حداکثر تا 10 صبح باید چیده شوند و جمع آوری گلها در زمانی که هنوز شبنم آنها خشک نشده باعث افزایش میزان اسانس در آنها می شود، با گذشت زمان و در انتهای فصل برداشت، مقدار و کیفیت محصول برداشتی کاهش می یابد.

وی در ادامه افزود: کل سطح زیرکشت شهرستان آذرشهر در حدود 95 هکتار است که 85 هکتار آن، سطح زیرکشت بارور بوده و 10 هکتار به نهالهای تازه کاشته شده اختصاص دارد.

حسنی در پایان یادآور شد که در تیر ماه سالجاری برطبق برنامه ریزیها و به همت فرمانداری، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و نهادهای دیگر، جشنواره گل محمدی در روستای نادیلو از توابع این شهرستان برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار