نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی گفت:

محور توسعه نطنز باید بر روی کشاورزی باشد

نماینده مردم نطنز در مجلس گفت: محور توسعه نطنز را باید با توجه و تمرکز روی بخش کشاورزی در تولید گیاهان دارویی و استفاده از ظرفیت های گردشگری شهرستان تعریف کرد.

کد مطلب: ۶۳۶۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستان نطنز ، مرتضی صفاری نطنزی صبح سه شنبه در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره گیاهان دارویی نطنز اظهار کرد: با توجه به قرارگیری در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، سعی شده است جشنواره در حوزه گیاهان دارویی کمک شایانی به اشتغال و تولید در عرصه اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

وی افزود: شهرستان نطنز دارای موقعیت ارتباطی، تاریخی و طبیعی است که موجب شده این شهرستان در کشور از جایگاه خاصی برخوردار باشد که یکی از بزرگترین مزیت و ظرفیت آن موقعیت گردشگری است که ۱۸۰۰ اثر تاریخی و بقاع متبرکه متعدد آن گویای این موضوع است.

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: منطقه آب و هوایی نطنز نیز از مزایای گردشگری در نطنز است که مناطق کوهستانی و کویری در کنار هم را در خود جای داده است و پوشش گیاهی منطقه نیز می تواند به صنعت گردشگری و تولید گیاهان دارویی کمک کند.

وی اضافه کرد: توجه و تمرکز در بحث گیاهان دارویی و گردشگری در محور اقتصاد مقاومتی می تواند تحولی بزرگی در رونق صنعت گردشگری و اشتغال زایی داشته باشد و مهمترین محور توسعه نطنز نیز برنامه ریزی روی این موارد است.

صفاری تأکید کرد: صنایع دستی متنوعی در نطنز وجود داشته که در اثر بی توجهی به آنها، از بین رفته است که از جمله صنایع دستی نطنز می توان به سرامیک سازی سنتی، گیوه بافی، خراطی، قفل سازی و... اشاره کرد.

وی خواستار معرفی نطنز به عنوان یک بندر خشک شد و گفت: از ظرفیت های طبیعی و صنعتی شهرستان می توان در امر تولید، کشاورزی و صادرات موفق استفاده کرد.

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: بحران کم آبی در نطنز، کشاورزی شهرستان را با مشکل مواجه کرده است که با تمرکز بر تولید گیاهان دارویی و مدیریت مصرف آب در کنار تاسیس شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی می توان بخش کشاورزی و تولید را نجات داده و تقویت کرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار