رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در گفت وگو با پانا مطرح کرد:

پیش بینی رونق اقتصادی واحدهای صنفی در نیمه دوم سال

رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد از پیش بینی رونق اقتصادی در نیمه دوم سال خبر داد و افزود: شفاف سازی مالیات اصناف در کنار عملکرد مناسب سازمان امور مالیاتی خبر از رونق فعالیت اصناف در نیمه دوم سال جاری خواهد داشت.

کد مطلب: ۶۳۶۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد

محمد آزاد در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا در پاسخ به این پرسش که با توجه به رسیدن به فصل ساخت و سازها بازار آهن و فولاد تحرک جدی را تجربه کرده است یا خیر تصریح کرد:هنوز هیچ تغییری در بازار تقاضای آهن و فولاد به واسطه افزایش ساخت و سازها به وجود نیامده و این در حالی است که در فصل ساخت و ساز قرار داریم.

وی افزود:بخش ساخت و ساز مسکن در کشور با گذشت سه ماه از آغاز سال رونق نیافته و هنوز بازار با تردید مواجه است.

آزاد عنوان کرد:جابجایی دولت و احتمال تغییر ترکیب کابینه دولت ،معلق ماندن پروژه های در دست احداث و دلایل دیگر موجب شده تا خروج مسکن از رکود طولانی شود.

وی با انتقاد از عدم التزام دولتها به برنامه های توسعه ای گفت:متاسفانه با تغییر ترکیب دولتها یا مدیران برنامه هایی که از گذشته در دستور کار بوده است معلق باقی می ماند.

آزاد بیان کرد:مسکن مهر با وجود تمام انتقاداتی که به آن وارد است باید در دولت یازدهم ادامه می یافت و به اتمام می رسید و عمل به ان از تعهدات دولتها بوده است.

وی تصریح کرد:سرگردانی و بلاتکلیفی ثبت نام کنندگان مسکن مهر نارضایتیهایی را در جامعه ایجاد کرده است.

وی افزود:مسکن اجتماعی به عنوان تنها طرح دولت برای حمایت از تولید مسکن نیز تنها بر روی کاغذ باقی ماند و به مرحله اجرا در نیامد.

رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد خاطر نشان کرد:به نظر نمی رسد با توجه به ابهاماتی که در ترکیب کابینه وجود دارد بازار آهن در نیمه اول سال جاری تغییر قابل توجهی را تجربه کند.

آ زاد گفت:دلیل عمده رکود بازار مسکن آن است که بانکها سرمایه و نقدینگی بازار مسکن را تامین نمی کنند و خود راسا مداخلاتی را در این بازار ایجاد کرده اند.

آزاد گفت:بانکها در حال حاضر به وظایف بانکداری خود عمل نمی کنند و نرخ سود نیز به عنوان یک عامل جذاب نقد ینگی کشور را به سمت خود جذب کرده است..

رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد عنوان کرد:مالیاتهای بخش ساخت و عدم دریافت مالیات از سود سپرده های بانکی عاملی است که نقدینگی را از بازار فراری داده است و در حالی که سرمایه باید در بخش تولید و مسکن باشد نرخ سود سپرده بالا گوی رقابت را برده است .

آزاد خاطرنشان کرد:سرمایه ها نباید تنها در بانکها باشد و طبیعی است که کاهش ساخت و ساز تاثیرات نامناسبی بر عرضه و تعادل این بخش خواهد داشت .

آزاد قیمت روز میلگرد در بازار را هر کیلوگرم هزار و 670 تومان اعلام کرد و افزود:قیمت تیرآهن نیز هر کیلوگرم هزاردو هفتصد تومان به فروش می رسد.

وی از پیش بینی رونق اقتصادی در نیمه دوم سال خبر داد و افزود: شفاف سازی مالیات اصناف در کنار عملکرد مناسب سازمان امور مالیاتی خبر از رونق فعالیت اصناف در نیمه دوم سال جاری خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار