رئیس دادگاه خواجه:

علت اصلی جرم در جامعه عدم آموزش صحیح به افراد است

رئیس دادگاه خواجه گفت:مهمترین علتی که امروزه باعث افزایش بزهکاری وجرائم در جامعه و افزایش پرونده های قضایی در دادگاه ها می شود عدم آموزش صحیح به افراد جامعه است.

کد مطلب: ۶۳۶۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، سید احمد موسوی در همایش یکروزه با عنوان" آموزش وپرورش ،آسیب های اجتماعی با تکیه براعتیاد وچگونگی مبارزه با مواد مخدر"ضمن تبریک هفته قوه قضائیه درارتباط با آسیب های اجتماعی موجود درجامعه گفت:مهمترین علتی که امروزه باعث افزایش بزهکاری وجرائم در جامعه و افزایش پرونده های قضایی در دادگاه ها می شود عدم آموزش صحیح به افراد جامعه است.

رئیس حوزه قضایی خواجه افزود: آموزش وپرورش یکی از متولیان امر آموزش درجامعه است و می تواند سهم بسزایی درکاهش جرائم و بزهکاری داشته باشد.

رئیس دادگاه عمومی خواجه با اشاره به حدیث شریف «طلب العلم من المهد الی الهد» انسان را مستعد یادگیری در هر زمان ومکان دانست که این یادگیری منجر به آینده ای پر امید ومطمئن برای وی خواهد بود.

درابتدای مراسم ایمان نژاد رئیس آموزش وپرورش خواجه با اشاره به آسیب های اجتماعی گفت: اگر امروز بخواهیم آسیب های اجتماعی خصوصا اعتیاد به مواد مخدر را در جامعه کالبد شکافی کنیم بیشترآن به نهادینه نشدن ارزش های ملی ومذهبی در جامعه می گردد.

وی افزود: بخش مهمی از مسئله هویت وهویت یابی در حوزه آموزش وپرورش اتفاق می افتد وچون کارکرد وتاثیر نظام تعلیم وتربیت در نظام اجتماعی جامعه مشاهده می شود لذا بخش مهمی از وظائف آموزش وپرورش انتقال ارزش ها به نسل آینده است.

ایمان نژاد یاس ،نامیدی وعدم اعتماد به نفس را از عواملی دانست که جوانان را دربزنگاه های حساس وتصمیم گیری های مهم عاجز خواهد نمود ونهایتا خروجی آن پدیده شوم طلاق واعتیاد درجامعه است.

وی ادامه داد: به نظر کارشناسان تمرین وممارست ایفای نقش در کودکان هرچه قدر با دقت وظرافت خاصی از طرف خانواده ومدرسه درست صورت گیرد به همان اندازه واقعیتی بنام بحران هویت که خروجی آن آسیب های اجتماعی مانند طلاق واعتیاد است، کمتر بوجود خواهد آمد.

رئیس اداره به مربیان ومعلمان تاکید کرد: درتربیت کودکان باید طوری عمل نمایند که آنها سختکوش ومسئولیت پذیر ببار بیایند تا در آینده از مسئولیت های مهمی که متوجه آنهاست ،شانه خالی ننمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار