رئیس سازمان ملی استاندارد مطرح کرد:

راه اندازی پویش «من کالای استاندارد ایرانی می خرم»

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از برنامه ریزی برای راه اندازی پویش «من کالای استاندارد ایرانی می خرم» به منظور اشاعه و ترویج فرهنگ استفاده از کالای استاندارد ساخت کشورمان در این سازمان خبر داد.

کد مطلب: ۶۳۴۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، «نیره پیروزبخت» شامگاه دوشنبه در نشست صمیمی با طنزپردازان در محل سازمان ملی استاندارد ایران افزود: در مقوله توسعه یک جامعه، همه عوامل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در هم تنیده و با یکدیگر عجین اند و در بسیاری موارد دیده شده که فرهنگ به کمک اقتصاد آمده است.
این مقام مسئول، استاندارد را یکی از زیرساخت های اساسی اقتصاد برشمرد و خاطرنشان کرد: زبان طنزپردازان و هنرمندان، زبانی گویا برای ترویج مقوله خطیر استاندارد است و سازمان ملی استاندارد ایران نیز در نظر دارد تا از این موضوع به نحو شایسته برای ترویج کالاهای استاندارد بهره جویی کند.
پیروزبخت با اشاره به کلامی از رهبر معظم انقلاب در جمع شاعران و طنزپردازان که «سالیان درازی است تبلیغ می شود که ایرانی ها توان تولید کالای مناسب ندارند و متاسفانه بقایای این فرهنگ کماکان در جامعه باقیست»، تاکید کرد: یکی از اهداف سازمان ملی استاندارد از بین بردن این فرهنگ است.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از برنامه ریزی برای راه اندازی پویش «من کالای استاندارد ایرانی می خرم» در این سازمان خبر داد و ابراز امیدواری کرد هنرمندان و طنزپردازان در این مسیر به کمک سازمان ملی استاندارد آمده و در اصلاح شیوه ها و راهنمایی صحیح یاری رسانی کنند.
در ادامه این مراسم، «سعید بیابانکی» شاعر و طنزپرداز گفت: سال ها پیش هنرمندان و طنزپردازان کشورمان با انتقاد از رویه رو به رشد واردات کالاهای بی کیفیت چینی به کشورمان، با آثارشان شروع به نقد در این زمینه کردند.
«ناصر فیض» دیگر طنزپرداز حاضر در این مراسم با یادآوری اینکه در جامعه امروز جهانی، مقوله اقتصاد با هنر گره خورده و در هم آمیخته است، تصریح کرد: گاهی حتی جمله ای هنرمندانه می تواند تاثیر خوبی بر فرهنگ مصرفی اجتماع بگذارد؛ موضوعی که در بسیاری کشورهای جهان به صورت تخصصی به آن پرداخته می شود.
همچنین «اسماعیل امینی» دیگر هنرمند حاضر در این مراسم در جملاتی کوتاه به انتقاد از رویه صادرات در کشور پرداخت و گفت: ایران تنها کشور جهان است که اجناس خوب آن صادراتی است؛ موضوعی که عکس آن را در سایر کشورها شاهدیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار