مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز خبر داد:

کاشت 20 هزار گلدان شمعدانی در پارک بزرگ ائل گلی تبریز

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز از کاشت 20 هزار گلدان شمعدانی در پارک بزرگ ائل گلی خبر داد.

کد مطلب: ۶۳۴۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، محمدحسین حسن زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: در روزهای استقبال از تابستان و فصل پرگردشگر تبریز، این تعداد شمعدانی با هدف ایجاد محیطی دلپذیر به طور گسترده در اطراف استخر ائل گلی کاشته شده است.

وی ادامه داد: پارک بزرگ ائل گلی تبریز به عنوان یکی از مهمترین نقاط گردشگری تبریز به شمار می رود که ضرورت ایجاد جلوه های منحصر به فرد جهت استفاده شهروندان و گردشگران از آن بسیار ضروری است.

حسن زاده از گل شمعدانی به عنوان گونه ای مقاوم برای اقلیم منطقه یاد کرده و افزود: گل شمعدانی در برابر کم آبی بسیار مقاوم بوده و همچنین تا زمان سرد شدن هوا و حتی بارش برف ، مقاومت و ماندگاری خود را حفظ می کند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز با تاکید بر اینکه شمعدانی برای اقتصاد شهری بسیار مقرون به صرفه است، گفت: این گلها با شروع فصل سرما به واحد تولیدات سازمان پارکها و فضای سبز تبریز انتقال می یابد و پس از آن از طریق نگهداری و تکثیر از طریق قلمه زنی در این محل، افزایش می یابد.

به گفته ی وی، گلدان های شمعدانی که در روزهای نزدیک به تابستان شروع به کاشت شده و با پدید آوردن منظری دیدنی می توانند به عنوان جاذبه ی گردشگری در این فصل به شمار می روند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار