سرپرست جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی:

سالانه بیش از40 هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی جهاددانشگاهی بهره می برند

سرپرست جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: آزمایشگاه این نهاد در ابتدا به عنوان آزمایشگاه مستضعفان آغاز به کار کرد و اکنون با توسعه خدمات آزمایشگاهی سالانه بیش از 40 هزار نفر از مردم آذربایجان از خدمات آزمایشگاهی این سازمان بهره مند می شوند.

کد مطلب: ۶۳۳۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، سرپرست جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی در دیدار با نماینده ی ولی فقیه در استان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این سازمان در استان گفت: جهاددانشگاهی استان اولین شهدای اقتصاد مقاومتی را در سال 1365 در بمباران دانشکده فنی دانشگاه تبریز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .

جعفر محسنی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جهادگران دانشگاهی کشور و ماموریت‌های ویژه جهاددانشگاهی افزود: جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و پژوهشی فعالیت می کند .
وی یادآوری کرد: جهاددانشگاهی در حوزه آموزش با دارا بودن 9 مرکز آموزش‌های تخصصی و عمومی در 5 گروه آموزشی با بیش از 400 عنوان دوره آموزشی در سطح تبریز و شهرستان‌های اهر، میانه و مرند و در حوزه مرکز آموزش علمی کاربردی با بیش از 500 دانشجو در 12 کدرشته فعالیت می کند .

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: با توجه به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب در خصوص وجود خلاء های آموزشی در حوزه آموزش زبان‌های خارجی، معاونت آموزشی جهاددانشگاهی با همکاری واحدهای جهاددانشگاهی کل کشور در حال تدوین و انتشار کتب آموزشی زبان‌های خارجی بومی بوده که آخر سال جاری جهت استفاده در مراکز آموزشی کشور مورد بهره برداری قرار می گیرد .

محسنی، افزود: حوزه پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی در حوزه‌های پزشکی و آزمایشگاهی، درمان ناباروری و فناوری‌ انرژی های نو فعالیت می‌کند که آزمایشگاه این نهاد در ابتدا به عنوان آزمایشگاه مستضعفان آغاز به کار کرد و اکنون با توسعه خدمات آزمایشگاهی سالانه بیش از 40 هزار نفر از مردم آذربایجان از خدمات آزمایشگاهی این سازمان بهره مند می شوند .
وی گفت: مرکز درمان ناباروری آذربایجان وابسته به این سازمان نیز از چند سال گذشته فعالیت‌های خود را آغاز کرده است و فعالیت‌های چشمگیری را در استان و کشورهای همسایه از جمله جمهوری آذربایجان و نخجوان دارد .
به گزارش ایرنا سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی، یادآوری کرد: با تفاهم نامه‌ای که اخیرا با وزارت بهداشت جمهوری آذربایجان منعقد شده قرار است تمامی بیماران نابارور این کشور از طریق این مرکز پذیرش و درمان شوند .
محسنی با بیان اینکه هم اکنون 22 درصد زوجین کشور درگیر مسئله ناباروری هستند، ادامه داد: فعالیت‌های این مرکز در استان می‌تواند در رشد مثبت جمعیت و درمان ناباروری و همچنین افزایش امید به زندگی در بین زوجین نابارور اثرگذار باشد .
وی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی جهاددانشگاهی در استان گفت: این پژوهشکده به عنوان اولین پژوهشکده در حوزه علوم انسانی بوده که در زمینه علوم انسانی و اجتماعی در استان به انجام تحقیقات کاربردی و بنیادی مشغول است .
سرپرست سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی به فعالیت‌های مرکز فناوری و انرژی‌های نو معاونت پژوهشی این نهاد اشاره و اظهار کرد: ساخت پکیچ (بسته) روشنایی قابل حمل، طراحی و ساخت نیروگاه‌های خورشیدی، دستگاه‌های هات تپ(انشعاب گیری از لوله‌های گاز) و دستگاه آب شیرین کن از فعالیت های این مرکز است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار