امام جمعه تبریز:

برنامه های سنتی در عرصه فرهنگی جوابگو نیست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: برنامه‌های فرهنگی مدون و به روز برای مقابله با تهدیدهای دشمن باید شکل گیرد تا بتوان در مقابل آن ها آماده بود چرا که در این زمینه برنامه‌های سنتی در عرصه فرهنگی جوابگو نیست.

کد مطلب: ۶۳۳۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام آل هاشم در دیدار جمعی از جهادگران دانشگاهی استان با وی افزود: اقدام های انجام شده برای مقابله با تهدیدهای جنگ نرم کافی نبوده و سازمان‌های فرهنگی باید هماهنگی 100 درصدی برای مقابله با برنامه ریزی‌های دشمن برای تهاجم فرهنگی و جنگ نرم داشته باشند .

وی با بیان اینکه باید شورای فرهنگ عمومی استان بیش از پیش فعال باشد، اظهار کرد: این شورا باید نسبت به فعال تر کردن دستگاه‌های فرهنگی استان و آماده تر ساختن این دستگاه‌ها در مقابل هرگونه تهدیدهای جنگ نرم دشمن آماده کند .

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، یادآوری کرد: ترویج و مدگرایی، ناامید کردن جوانان نسبت به آینده و سرنوشت فرد، تضعیف نظام جمهوری اسلامی و نظام ولایی، بدبین کردن جوانان نسبت به مسئولان نظام، ترویج موادمخدر، ترویج فساد و فحشا و سست کردن عقاید جوانان از جمله مهم ترین برنامه‌های دشمن برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی است .
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی مدون و به روز برای مقابله با این تهدیدهای دشمن باید شکل گیرد تا بتوان در مقابل آن ها آماده بود چرا که در این زمینه برنامه‌های سنتی در عرصه فرهنگی جوابگو نیست .

وی گفت: در زمان کنونی مهم ترین مشکل جامعه ما در عرصه اقتصادی و فرهنگی است و جهاددانشگاهی با فعالیت‌هایی که در این حوزه دارد می‌تواند موثر و اثرگذار باشد .
امام جمعه تبریز اظهار کرد: جهاد دانشگاهی باید در این عرصه نیز در کنار سایر دستگاه‌های متولی فرهنگی فعال شده و نسبت به گذشته بیشتر تلاش کند .

حجت‌الاسلام آل هاشم، افزود: در زمینه مسائل و مشکلات اقتصادی هم می‌توان از طریق مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی با سوق دادن سمت و سوی تحقیقات دانشجویان و اساتید به سمت مسائل اقتصادی این مشکلات را مرتفع ساخت .
وی یادآوری کرد: اقتصاد از مهم ترین مشکلات جامعه ما بوده و رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر در نام گذاری سال‌ها با عناوین مختلف نسبت به این مسئله اقتصادی و اقتصاد مقاومتی حساسیت نشان داده‌اند .

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار کرد: در این زمینه با تقویت تولید ملی و افزایش کیفیت تولیدات داخلی، گسترش فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی، مردمی کردن اقتصاد و پرهیز از اقتصاد دولتی، جلوگیری از اسراف در مصرف و خروج از وابستگی به اقتصاد نفتی می توان قدم های موثری را برای عملی کردن اقتصاد مقاومتی و خروج از مشکل اقتصادی برداشت .
حجت‌الاسلام آل هاشم، افزود: جهاددانشگاهی در کنار سایر فعالیت‌های ارزشمندی که در حوزه‌های مختلف فرهنگی، علمی، رسانه‌ای و غیره دارد می تواند در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز فعال شده و اقدام های موثری انجام دهد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار