معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس:

قانون از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت می‌کند

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری فارس گفت: جرائم ارتکابی نسبت به آمران به معروف و ناهیان از منکر توسط افراد جنبه عمومی دارد و به آن در دادگاه صالح رسیدگی می‌شود.

کد مطلب: ۶۳۳۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس، احمد رحمانیان به حمایت قانون از آمران به معروف و ناهیان از منکر اشاره کرد و ابراز داشت : جرم ارتکابی نسبت به آنها جنبه عمومی دارد و به آن در دادگاه صالح رسیدگی می‌شود و همه مردم حق دارند در چارچوب شرع و قانون مقامات، مسئولان، مدیران، کارکنان و تمامی اجزاء حاکمیت و قوای سه‌گانه و نهادهای عمومی غیردولتی و نیروهای مسلح را امربه‌معروف و نهی از منکر کنند .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقع جرم دادگستری استان فارس همچنین گفت : اجرای فریضه شرعی امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از راه‌های مؤثردر پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی به ویژه ناهنجاری‌ و آسیب‌های اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی، سیاسی و تقویت سلامت اداری است .

رحمانیان با بیان اینکه ممکن است افرادی در جامعه آمران به معروف و ناهیان از منکر را سرزنش کنند و کار آنها را بیهوده بدانند گفت: افرادی که در همه حال به این وظیفه شرعی مبادرت می‌ورزند مورد رحمت الهی قرار می‌گیرند .

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان فارس یکی از اعمال ماه مبارک رمضان را ترویج این وظیفه شرعی دانست و اظهار کرد: آحاد مردم چنانچه در ماه مبارک رمضان در مکان‌های عمومی منکری از قبیل روزه‌خواری و هنجارشکنی، اعمال خلاف اخلاق و عفت عمومی مشاهده کنند لازم است به وظیفه شرعی خود یعنی نهی از منکر به‌صورت قلبی،زبانی ونوشتاری اقدام کنند .

رحمانیان با اشاره به اینکه برخورد قهری یک وظیفه حکومتی و بر عهده مأموران ذیصلاح است، گفت: باید در این ماه پر برکت معروف هایی مانند روزه‌داری، عفو وگذشت ، قانون مداری، صداقت، ایثار، انفاق، دستگیری مستمندان، تکریم ارباب‌رجوع در ادارات ، حُسن خلق و رفتار، استغفار از گناهان، توکل به خدا وغیره تبلیغ و ترویج شود .

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس اظهار کرد: اماکنی که بدون تجسس در معرض دید عموم قرار می‌گیرد مانند قسمت‌های مشترک آپارتمان‌ها، هتل‌ها و بیمارستان‌ها و نیز وسایل نقلیه به استناد قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مشمول حریم خصوصی نیست .

وی بیان کرد: این قانون از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت شده است .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس با بیان اینکه اشخاص حقیقی و حقوقی حق ندارند در برابر اجرای امربه ‌معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کنند و هر نوع مانع و مزاحمتی برای آنها جرم است، اظهار کرد: در دادگستری استان فارس شعب ویژه ای برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اختصاص یافته است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار