نائب رئیس شورای شهر تهران در گفت و گو با پانا:

اصرار برجدایی ری ازتهران در آستانه انتخابات تامل برانگیز است/شورا،اجازه جدایی ری از تهران را نمی دهد

خبرگزاری پانا: نائب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اصرار برجدایی ری ازتهران در آستانه انتخابات تامل برانگیز است، گفت: شورای شهر نه اجازه تجزیه ری و نه شمیرانات را از تهران نخواهد داد و با قدرت در مقابل هرگونه جدایی و جدایی‌طلبی در بخش‌های مختلف پایتخت ایستادگی خواهد كرد.

کد مطلب: ۶۳۳۱۲
لینک کوتاه کپی شد

حسن بیادی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا در خصوص آخرین رای صادره در خصوص جدایی ری از تهران بیان کرد: در حال حاضر جدایی ری از تهران لغو شده است و طبق توافقی که میان استانداری و شورای شهر صورت گرفت، در این دوره از شورای شهر و تا پایان این دوره، جدایی ری از تهران به اجرا در نمی آید.

نائب رئیس شورای شهر تهران افزود: در شورای شهر جدید بحث جدایی ری از تهران مطرح می شود و اگر نمایندگان مجلس حکم به جدایی ری از تهران با توجه به منافع شهروندان بدهند، این اتفاق روی خواهد داد.
وی در خصوص سرنوشت شهر ری پس از جدایی احتمالی از تهران تصریح کرد: هر زمان که ری از تهران جدا شود، دیگر ردیف بودجه ای از سوی شهرداری تهران به این منطقه تخصیص داده نمی شود و بودجه منطقه 20 در سایر مناطق تهران هزینه خواهد شد.
به گفته بیادی،تجربه‌ جدایی چهاردانگه،اسلامشهر، شهر‌قدس و بسیاری از مناطق از تهران تجربه های خوبی در مدیریت شهری به شمار نمی روند و اصرار بر جدایی ری از تهران در آستانه انتخابات تامل برانگیز است.
وی در خصوص طرح شکایتی که شورای شهر از استانداری مطرح کرد، گفت: زمانی طرح شكایت از استانداری تهران از سوی شورای شهر مطرح شد كه استانداری بدون در نظر گرفتن اظهارات اعضای شورای شهر تهران به عنوان نمایندگان مردم ری، شهردار برای این شهر انتخاب كردند. به همین علت تصمیم گرفتیم تا برای جلوگیری از ادامه این روند كه نه به صلاح دولت و نه به صلاح مردم شهرری بود، شكایت خود را در دیوان عدالت اداری كشور طرح كنیم. به هر حال همه باید بدانند تا ما به عنوان نماینده مردم شهر ری هستیم اجازه این جدایی را نمی‌دهیم.
این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: شورای شهر نه اجازه تجزیه ری و نه شمیرانات را از تهران نخواهد داد و با قدرت در مقابل هرگونه جدایی و جدایی‌طلبی در بخش‌های مختلف پایتخت ایستادگی خواهد كرد.
بیادی جدایی ری از تهران را ناقض بحث مدیریت منسجم شهری برشمرد و ابراز کرد: در صورت جدایی ری از تهران، خسارت به مجموعه یکپارچه شهری وارد می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار