50 دانش آموز استثنایی در جزیره قشم تحصیل می کنند

50 دانش آموز قشمی که دارای معلولیت های مختلفی از جمله اختلاات بینایی، شنوایی، ذهنی و حرکتی هستند در تنها مدرسه استثنایی این جزیره تحصیل می کنند.

کد مطلب: ۶۳۲۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا هرمزگان،

آموزش و پرورش کودکان استثنايي در واقع پديده نسبتا نويني در تعليم وتربيت مي باشد که نگاه آن پذيرش معلول به عنوان فردي از اجتماع که حق زيستن و بهره وري از تعليم وتربيت است.

طراحی سيستم آموزشی ، پرورشی و توانبخشی به نحوی كه ناتوانايی های ذهنی و جسمی كودكان و دانش آموزان استثنايی جبران گردد و اينگونه كودكان و دانش آموزان بتوانند پس از گذراندن مراحل تحصيلی ، موقعيت اجتماعی و اقتصادی مناسب شرايط خويش را بدست آورند و در جامعه حضور مؤثری داشته باشند.

بهرام پوراشرف مدیر آموزش وپرورش قشم و برنامه ریز اصلی رسیدگی به تعلیم و تربیت کودکان استثنایی جزیره قشم گفت: 17 نیرو اداری و آموزشی در مدرسه ارمغان که تنها مدرسه استثنایی این جزیره نیز می باشد، مشغول امورات آموزشی و تربیتی دانش آموزان هستند.

وی به مقاطع تحصیلی که کودکان قشمی می توانند در شهر خود به تحصیل بپردازند، اشاره کرد و افزود: در حال حاضر امکان تحصیل دانش آموزان استثنایی در دو مقطع ابتدایی و متوسطه دوره اول فراهم است که برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر باید عازم مرکز استان و شهر بندرعباس شوند.

پوراشرف سنجش دانش آموزان بدو ورود به مدارس و تست های مختلف این سنجش را یکی از راه های شناخت دانش آموزان مشکل دار دانست و خاطر نشان کرد: در سنجش دانش آموزان بدو ورود به مدارس مواردی همچون بینایی سنجی، شنوایی سنجی، سنجش هوش، قد و وزن و غیره مورد سنجش قرار می گیرند و دانش آموزانی که نتوانند نمره لازم در تست ها را بدست آورند به مراکز تخصصی تر ارجاع داده می شوند و به گفته این مسئول دانش آموزانی که در تست های تخصصی بدنی و هوشی مشکل دار تشخیص داده شوند در مدارس استثنایی ثبت نام می شوند.

مدیر آموز و پرورش قشم اضافه کرد: دانش‌آموزان محصل در مدرسه استثنایی قشم دارای معلولیت‌های مختلفی مانند نابینا و نیمه‌بینا، ناشنوا و نیمه‌شنوا، اوتیسم، کم‌ توان ذهنی، جسمی و حرکتی هستند که هدف از تعلیم و تربیت آنها آماده ساختن این افراد برای ورود به عرصه های مختلف جامعه با توجه به شرایط آنهاست.

این مسئول اظهار کرد: فعالیت در مدارس استثنایی سختی و دشواری های بسیاری دارد که داشتن عشق و روحیه ایثار گری و خدمت به آنها از جمله فاکتور های مهم فرهنگیان برای فعالیت در این مدارس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار