رئیس اتاق بازرگانی تهران

تفکیک وزارتخانه های صنعت و تجارت با شتاب انجام نشود

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: در صورتی که تصمیم نهایی در تفکیک دوباره وزارت صنعت، معدن و تجارت است باید ماموریتها بررسی شود زیرا اگر دوباره بدون تعریف ماموریتها تفکیکی صورت گیرد تاثیرات مناسبی بر اقتصاد کشور نخواهد داشت.

کد مطلب: ۶۳۲۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا مسعود خوانساری در بیست و هفتمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: لایحه تفکیک در دولت در مجلس با یک فوریت تصویب شد تقاضای ما از دولت آن است که در این مورد با شتاب عمل نشود. لازم است در این خصوص بررسی‌های جامعی انجام شود .

وی افزود: درباره ادغام صورت گرفته در دوره قبل مطرح است که کار کارشناسی انجام نشده بود اما به نظر می‌رسد در تفکیک دوباره نیز عمل کارشناسی انجام نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: بعد از به نتیجه رسیدن ادغام یک سال طول کشید وازرتخانه جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت ماهیت خود را به دست آورد و میلیاردها تومان نیز در این خصوص هزینه شد.

خوانساری تصریح کرد: در صورتی که اکنون نیز بدون کار کارشناسی تفکیک صورت گیرد معلوم نیست چه اتفاقی صورت می‌گیرد و در صورتی که ادغام در وزارتخانه به اهداف خود نرسیده باید مشخص شود که مشکل چه بوده است.

وی گفت: در صورتی که تصمیم نهایی بر تفکیک شود باید ماموریتها بررسی و مشخص شود و اگر باز بدون تعریف ماموریتی ادغام و یا تفکیکی صورت گیرد مشخص نیست چه تاثیراتی بر اقتصاد کشور خواهد داشت.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در ادامه با اشاره به خواسته‌های بخش خصوصی از دولت دوازدهم گفت: توقع داریم رئیس جمهور به وعده‌های خود در مورد تقویت بخش خصوصی در اقتصاد کشور جامع عمل بپوشاند و شاهد باشیم که اقتصاد کشور با حضور بخش خصوصی پویا تر باشد.

وی ادامه داد: در جلسه گذشته هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران راهکارهای بخش خصوصی در اقتصاد را به دولتی که قرار بود انتخاب شود ارائه کردیم اکنون نیز در صورت نیاز با ویرایش جدید به خواسته‌ها رئیس جمهور منتخب ارائه خواهد شد.

خوانساری تصریح کرد: یکی از مسائلی که رئیس جمهور باید به آن توجه کند توانایی و پتانسیل‌های اتاق بازرگانی است. همچنین در خصوص فرصت‌های صادراتی که در کشور وجود دارد باید بیشتر توجه شود.

* آمادگی اتاق بازرگانی برای کمک به دولت در پروژه‌های نیمه‌تمام

وی تاکید کرد: اتاق بازرگانی آماده است در صورت تمایل دولت برای طرح‌های نیمه تمام و پروژه‌های ملی و استانی که براثر کمبود اعتبارات به مشکل خورده کمک کند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: از دولت خواسته می‌شود پیش از معرفی وزرای خود به مجلس از آنها بخواهد در حوزه‌های تحت امورشان تقسیم کار با بخش خصوصی انجام دهد و برون‌سپاری و آزادسازی را جزو برنامه‌های اولویت‌دار خود کند.

* دخالت زیاد دولت در اقتصاد عامل مخل اقتصادی است

خوانساری ادامه داد: با توجه به اینکه دولت بیش از اندازه بزرگ و دخالت آن در اقتصاد زیاد است که یکی از عوامل مخل کننده اقتصاد نیز همین دخالتهاست که امیدواریم رئیس جمهور دولت دوازدهم با انتخاب وزرای مناسب در جهت رفع این مشکلات گام بردارد.

وی همچنین گفت اتاق بازرگانی تهران این توانایی را دارد که به کمک وزارت امور خارجه در حوزه مسئولیت رایزنهای اقتصادی خارج از کشور بیاید و مسئولیت‌ها را برعهده گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران همچنین با اشاره به موضوع خروج از رکود و تحقق رشد 8 درصدی در اقتصاد کشور اظهار کرد: این امر به طور قطع نیازمند جذب سرمایه است و وزرای اقتصادی وبانک مرکزی موظف شده‌اند تا 100 میلیارد دلار را برای سرمایه‌گذاری بویژه برای بخش خصوصی تضمین کنند.

خوانساری ادامه داد دولت دوازدهم در معرفی وزرا بخصوص وزرای اقتصادی باید نظر فعالان بخش خصوصی و اتاق بازرگانی را کسب کند. اتاق بازرگانی این آمادگی را دارد که دیده‌بانی در اقتصاد کشور به منظور شفاف‌سازی و برخورد با مفاسد اقتصادی باشد و با دولت در این خصوص همکاری داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار