سلسله نشست های گفتارماه با موضوع زندگی با قرآن

یازدهمین نشست های گفتارماه با حضور بسیجیان حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد که در این نشست بر تزکیه نفس، ترک گناه و رسیدن به مفهوم واقعی لقاء الله تاکید شد.

کد مطلب: ۶۳۲۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ پيش از ظهرامروز، يازدهمين نشست گفتارماه از سري سلسله نشست هاي فرهنگي كرسي هاي آزادانديشي، تريبون هاي نقد و نظر با حضور جمعي از فرماندهان و بسيجيان پايگاه هاي 20 گانه حوزه ستادي در ساختمان شهيد رجايي برگزار شد.

بهرامپور در این نشست با اشاره به اینکه کتاب "زندگی با قرآن" یک کتاب کامل و بسیار خوب در زمینه دینی و چگونگی روابط با کفار است، گفت: چگونگی رابطه با کفار باید طوری باشد که موجب سلطه او بر مسلمان دیده نشود .

این مترجم و مفسر قرآن کریم گفت: مطالبی در خصوص عیدغدیرخم، روابط محرم و نامحرم،تدبر در قرآن و ایجاد شور و نشاط در جامعه از دیگر مواردی است که در این کتاب آورده شده است.

وی در مورد علت انجام گناه افزود: علت اینکه عده ای راحت گناه می کنند این است که لقاء الله را مفعولی فهمیده اند یعنی با خود می گویند این اعمال را انجام می دهیم این گناه را می کنیم و تا قیامت زمان بسیار است اما اگر لقاء الله را فاعلی فهمیده باشیم حتی اعمال مکروه را نیز انجام نمی دهیم. باید برای ترک گناه معنی کلمه لقاءالله را درست درک کنیم.

براساس اين گزارش؛ در اين نشست، ابتدا يكي از شعرا، ابياتي را با موضوع ماه مبارك رمضان سرودند و سپس استادابوالفضل بهرام پور با موضوع زندگي با قرآن به ايرادسخنراني پرداخت.
گفتني است؛ نحوه ارتباط جوامع اسلامي با غيراسلامي، اهميت باور و يقين در زندگي افراد مؤمن،ترك گناهان و احساس وجود خداوند در همه ابعاد زندگي از جمله موضوعاتي بودكه استاد بهرام پور به بحث و بررسي پيرامون آنها پرداخت و در پايان به سؤالات اعتقادي بسيجيان پاسخ داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار