اجرای دوره های آموزشی تب کریمه کنگو درآذرشهر برای نخستین بار

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر گفت: برای نخستین بار کلاسهای ترویجی برای آشنایی بهره برداران با بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان آذرشهر برای صنف قصابان و در روستای هفت چشمه برای بهره برداران دامی برگزار شد.

کد مطلب: ۶۳۲۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، مجید حسنی در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: در پی انتشار گزارشهایی مبنی بر وجود بیماری تب خونریزی دهندۀ کریمه - کنگو در برخی استانهای کشور و به سبب اهمیت موضوع، کلاسهای آموزشی آشنایی با بیماری در آذرشهر برای صنف قصابان و در روستای هفت چشمه برای بهره برداران دامی برگزار گردید.

وی با بیان اینکه این بیماری، جزو بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان است که در دامها علامت های بالینی ایجاد نمی کند افزود: برای شرکت کنندکان در کلاسها بروشوری توزیع شده است که کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان آذرشهر تهیه کرده اند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر گفت: خونریزی در بافتهای بدن یکی از علامتهای بیماری در انسان است که متأسفانه در مرحله های آخر بیماری رخ می دهد، ویروس بیماری با گزش کنه های آلوده و یا از راه تماس انسان با بافتهای دامهای آلوده در زمان کشتار دام به انسان منتقل می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار