مدیر کل راه و شهرسازی فارس خبر داد:

پیشرفت 55 درصدی بزرگترین پروژه راه سازی کشور

مدیر کل راه و شهرسازی فارس از پیشرفت 55 درصدی بزرگترین پروژه راه سازی کشور که همان آزادراه شیراز- اصفهان است خبر داد و افزود: این آزاد را ه تا پایان سال 97 به بهره برداری می رسد.

کد مطلب: ۶۳۱۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس، مهندس فیروز تکاور، مدیر کل راه و شهرسازی فارس امروز (22خرداد) در جمع خبرنگاران، آزاد راه شیراز - اصفهان را جزء پروژه های مهم کشورخواند و گفت: این پروژه هم اکنون 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این درحالی است که تا سال 93 تنها 24 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و درصورت تحقق منابع تا پایان سال 97 به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: تمامی مشکلات مالی این پروژه برطرف شده و امروز مطالبات پیمانکاران صفر است.

این مقام مسوول افزود: برای تکمیل این پروژه ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است که تاکنون ۱ هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

تکاور گفت: این پروژه مشارکت دولت و بخش خصوصی است که تاکنون ۷۵۰ میلیارد تومان توسط دولت و ۲۵۰ میلیارد تومان نیز توسط بخش خصوصی تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه یکی از مهمترین پروژه های اقتصاد مقاومتی در کشور است گفت: آزادراه فاصله شیراز - اصفهان ، سبب کاهش 135 کیلومتر از مسیر فعلی می شود و همچنین صرفه جویی بیش از 136 میلیون لیتر بنزین را در مصرف سوخت به همراه دارد.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود روزانه 15 هزار خودرو از انواع مختلف در این آزادراه تردد کنند.

تکاور در خصوص حوزه راه های استان گفت: فارس از پیش از انقلاب اسلامی در حوزه راه جز استان های محروم بود اما در 10 تا 15 سال اخیر توفیق خوبی را کسب کرده است و سطح وسیعی از راه های استان به آزاد راه چهاربانده تبدیل شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس با تاکید بر اینکه با تنگناهای موجود در طول چهار سال دولت یازدهم توجه خوبی به وضع راه های فارس شده است، یادآور شد: در این مدت 830 کیلومتر بزرگراه به استان اضافه شد و یک هزار و 400 راه روستایی به بهره برداری رسید.

تکاور، مجموع کل راه های استان را 16 هزار و 951 کیلومتر خواند و اظهار داشت: 950 کیلومتر راه از انواع مختلف در فارس هم اکنون در حال ساخت است که به سه هزار و 600 میلیارد ريال اعتبار نیازمند است .

وی ابراز داشت: 10 هزار و 969 کیلومتر راه روستایی در فارس وجود دارد که 6 هزار و 463 کیلومتر آن آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

تکاور در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص خطوط ریلی استان اظهار داشت:در حال حاضر در راه آهن سه محور شیراز - گل گهر - سیرجان به طول 349 کیلومتر، راه آهن شیراز - بوشهر - عسلویه به طول 644 کیلومتر و راه آهن شیراز - جهرم - لار - بندرعباس به طول 585 کیلومتر در حال اجراست و راه آهن شیراز - اهواز نیز در حال مطالعه است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس با اشاره به اینکه پرونده مسکن مهر تا پایان نیمه اول سال جاری بسته می شود، گفت: 111 هزار و 16 واحد مسکن مهر در فارس پایه گذاری شد که تاکنون 98 هزار و 392 واحد آن تکمیل و تحویل شده است.

وی با اشاره به اینکه از میزان واحدهای مسکن مهر تحویل شده تعداد 40 هزار و 874 واحد آن در دولت یازدهم به بهره برداری رسیده است، اظهار داشت: 12 هزار و 624 واحد تحویل نشده تاکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار