مراقب گزش این حشره خطرناک باشید/«نیش دراکولا» در کمین است!

عضو انجمن متخصصین پوست ایران گفت: افرادی که در مناطق شمالی زندگی می‌کنند برای در امان ماندن از نیش حشرات باید منازل حود را به خوبی سم‌پاشی کنند.

کد مطلب: ۶۳۱۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛ داریوش دائر عضو انجمن متخصصین پوست ایران در خصوص "پدوس" یا حشره دراکولا اظهار کرد: این حشره در نواحی شمال کشور به وفور مشاهده می‌شود و گزش آن بدون درد است.

وی افزود: قرمزی محل گزش و برجستگی آن منطقه که ممکن است بین چند میلی متر تا سانتی متر قطر داشته باشد، از علائم پوستی ناشی از نیش این حشره محسوب می‌شود. همچنین واکنش‌های تاولی نیز در برخی اوقات دیده می‌شود.

این عضو انجمن متخصصین پوست ایران افزود: اگر محل تاول خارانده و تاول ترکیده شود، پوست آن قسمت تیره می‌شود که این تیرگی ممکن است بین چند هفته تا چند ماه باقی بماند.

دائر توصیه کرد: افرادی که در مناطق جنگلی شمال زندگی می‌کنند باید لباس‌های آستین بلند و شلوارهای بلند بپوشند. همچنین بسته بودن یقه، استفاده از عینک آفتابی و پوشیدن دستکش هنگام تردد در سبزه‌زار‌ها ضروری است.

وی تاکید کرد: اشخاص به محض مشاهده علائم پوستی باید محل گزیدگی را با آب و صابون به خوبی شسته و از دستکاری کردن، فشار دادن و زدن تیغ به موضع به منظور خارج کردن چند قطره خون از آن خودداری کنند. در مرحله بعد قرار دادن مقداری یخ بر روی منطقه گزش ضروری است.

دائر تصریح کرد: افرادی که دچار گزیدگی با حشراتی مانند دراکولا شده‌اند، باید پس از اقدامات اولیه برای درمان‌های ثانویه به متخصص پوست و مو مراجعه کنند که در صورت نیاز آنتی بیوتیک‌های موضعی یا خوراکی و داروهای ضد التهاب استروئیدی یا غیر استروئیدی توسط پزشک تجویز می‌شود.

این عضو انجمن متخصصین پوست ایران یادآور شد: افرادی که در مناطق شمالی زندگی می‌کنند به منظور در امان ماندن از نیش حشرات باید درزهای درها، کنار قرنیزهای منازل و اماکنی که تردد حشرات در آن‌ها زیاد است مانند کابینت محتوی سطل زباله را به خوبی سم‌پاشی کنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار