مدیرکل متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش :

خلاقیت و نوآوری در مدرسه بدون مشارکت شکل نمی گیرد

مدیرکل متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش گفت:خلاقیت و نوآوری در مدرسه بدون مشارکت شکل نمی گیرد.

کد مطلب: ۶۳۱۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا شهرستانهای تهران، عظیم محبی با اشاره به اینکه برنامه تعالی مدیریت مدرسه مدلی است برای ارتقای کیفی فرایندهای مدرسه ، تاکید کرد: این طرح در کنار برنامه های دیگر مدرسه نیست بلکه در واقع چتری است که تمامی طرح ها و برنامه های مدرسه را زیر پوشش خود می گیرد .



وی با تاکید بر اینکه این برنامه به دنبال آن است که بتواند مسیر کیفیت در مدرسه را طراحی کرده و به شکل مداوم آن را ارزیابی کند ، یادآور شد : البته نباید بگوییم که با این طرح تمامی مشکلات مدرسه حل می شود بلکه تنها سبب میگردد کیفیت فرایندهای مدرسه را بالاتر می برد که این خود نیازمند خلاقیت و نوآوری است .

محبی ادامه داد: خلاقیت و نوآوری در مدرسه بدون مشارکت شکل نمی گیرد و اینجاست که نیازمند مشارکت ، کار گروهی و فعالیت دسته جمعی در مدرسه می باشیم.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهارداشت: تا زمانی که فرهنگ پژوهش، فرهنگ خلاقیت و به تبع آن فرهنگ سازمانی در مدرسه شکل نگیرد نمی توان توقع داشت کیفیت فرایندهای مدرسه رشد و توسعه یابد.

این مقام مسئول تحلیل وضع موجود و رسیدن به وضعیت مطلوب را از مهمترین اهداف برنامه تعالی مدیریت مدرسه دانست و افزود: بسیاری از مشکلات مدارس ما ناشی از این می باشد که هیچ تحلیلی از وضع موجود مدارس نداریم و لذا نمی توانیم برنامه ریزی دقیقی در جهت بهبود کیفیت آن انجام دهیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار