مديرعامل شركت عمران صدرا :

فراهم شدن زمینه های سرمایه گذاری خارجی و داخلی در شهر صدرا

مديرعامل شركت عمران شهر جديد صدرا گفت: با توجه به اجرايي شدن عمليات احداث تصفيه‌خانه فاضلاب شرق و پيش‌بيني اجراي اقدامات بهسازي در تصفيه‌خانه غرب صدرا، مشكل و گره فاضلاب تا پايان سال 97 مرتفع خواهد شد.

کد مطلب: ۶۳۱۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس؛ مهدي خاني بعدازظهر شنبه 20 خرداد در جمع خبرنگاران گفت: علي‌رغم آنكه موضوع تصفيه فاضلاب در چهارچوب وظايف شركت عمران نيست اما براي حل مشكل شهروندان، ملكي به وسعت 10.7 هكتار خريداري و به شكل رايگان در اختيار آبفا قرار گرفت.

وي گفت: احداث تصفيه‌خانه شرق با همراهي شركت آبفا، در حال انجام است و براساس قول مديرعامل شركت آب و فاضلاب شيراز تا ميانه سال 97 مدول اول از سه مدول آن به بهره‌برداري مي‌رسد.

او افزود: تصفيه‌خانه فعلي صدرا در غرب اين شهر نيز با همكاري يكي از بهترين متخصصان جهان، توسط شركت عمران بهسازي و مشكلاتي نظير بو و تاثيرات نامطلوب زيست محيطي آن از بين خواهد رفت؛ اميدواريم اين اقدامات به شكل موقت و تازمان احداث تصفيه‌خانه غرب، مشكل شهروندان را رفع كند.

خاني با بيان اينكه موضوع احداث دارالرحمه در صدرا نيز پيگيري شده است، گفت: در شرق صدرا اراضي مشخصي را براي اختصاص به محل دفن اموات پيش‌بيني كرد‌ه بوديم كه كار تملك تمام شده و منتظر نهايي شدن طراحي و حل مسائلي ديگر هستيم تا آن را در اختيار شهرداري قرار دهيم.

مدير عامل شركت عمران صدرا همچنين از تلاش براي ايجاد راه دسترسي جديد از محور قره‌پيري و باجگاه، خبر داد و گفت: موضوع اصلاح محور دوكوهك به صدرا هم مد نظر بوده و اميدواريم به‌زودي مناقصه آن برگزار شود.

خاني همچنين از اختصاص 5 هزار مترمربع زمين روبروي شركت عمران براي احداث خانه هنرمندان خبر داد و گفت: اين طرح نيز در آینده ی نزدیک به مناقصه گذاشته خواهد شد.

وي با بيان اينكه طرح احداث مصلاي نمازجمعه نيز با همراهي و كمك امام جمعه صدرا دنبال مي‌شود، گفت: ما در تلاش هستيم كه موضوع كمبود مدارس خصوصا در محدوده مجتمع‌هاي آپارتماني را به‌شكلي مرتفع كنيم و هم‌اينك نيز احداث چند باب مدرسه را در دستور كار داريم.

خاني گفت: مدل‌هاي مختلفي را براي جذب سرمايه‌گذار داخلي و خارجي پيش‌بيني كرده‌ايم؛ براي سرمايه‌گذاران داخلي و ايرانيان مقيم خارج از كشور كه تمايل به سرمايه‌گذاري داشته باشند، مدل مشاركت را پيشنهاد مي‌كنيم و براي سرمايه‌گذاران خارجي نيز زمينه براي فعاليت‌هاي سرمايه‌گذاري با ضمانت‌نامه‌هاي بانكي يا ايجاد كنسرسيوم با شريك ايراني فراهم است.

او با تاكيد براينكه علاقه‌اي به واگذاري اراضي بزرگ به سرمايه‌گذاران داخلي براي اجراي طرح‌هاي سرمايه‌گذاري وجود ندارد، گفت: در اين بخش بيشتر تمايل داريم با سرمايه‌گذاران مشاركت داشته باشيم.

خاني از فراهم شدن بسترهاي ايجاد و فعاليت نهادهاي اجتماعي خبر داد و گفت: شركت عمران صدرا آمادگي دارد كه اراضي متراژ پائين، از 500 تا 2 هزار مترمربع را به نهادهاي اجتماعي كه علاقه‌مند به انجام اقدامات و فعاليت‌هاي صرفا اجتماعي و فرهنگي هستند واگذار كند تا با ايجاد مكان‌هايي در مسير حل مشكلات مردم در سطح محله‌اي فعاليت داشته باشند.

وي گفت: اين نهادها مي‌توانند در زمينه مددكاري اجتماعي، كمك به سالمندان، دانشجويان، بانوان، فعاليت‌هاي درماني، فرهنگي و ورزشي، فعاليت داشته باشند.

خاني با تصريح اينكه هنوز هم بهترين حالت براي انجام فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي را مساجد مي‌داند، گفت: اعتقاد داريم در كنار مساجد، اگر نهادهاي اجتماعي نيز فعال شوند مي‌‌توانند در حل مسائل جزئي مردم در سطوح محله‌اي، ياري رسان و تاثيرگذار باشد.

او با اشاره به حضور يك هيئت اسپانيايي براي سرمايه‌گذاري در صدرا، خاطرنشان كرد: اين هيئت خارجي علاقه‌مند بود در زمينه احداث نيروگاه سيكل تركيبي سرمايه‌گذاري داشته باشد كه مذاكراتي نيز انجام شده است.

خاني گفت: در خصوص دفع زباله نيز حتما راه حل مناسبي را پيش‌بيني و اجرايي خواهيم كرد و اعتقاد داريم كه مي‌‌توانيم در اين زمينه با شورا و شهرداري شيراز به تفاهم خوبي برسيم؛ از طرفي براي حل مشكل راه‌هاي دسترسي نيز معتقد هستيم كه با شوراي جديد شيراز مي‌توانيم به نتايج بهتري دست پيدا كنيم.

مدير عامل شركت عمران صدرا اعتقاد دارد كه طي 2 سال گذشته شاهد حاكم شدن انضباط در صدرا هستيم، گفت: اگر به سوداگران اجازه داده بوديم تاكنون چيزي از شهر صدرا باقي نمانده بود؛ اما اكنون كه نظم خوبي در امور ايجاد شده است مي‌توان با برنامه‌ريزي مناسب كارها را انجام داد و اهداف را محقق كرد.

خاني از اختصاص 5 هكتار زمين به مركز اجتماعي صدرا خبر داد و گفت: حد فاصل بيمارستان و دانشكده پيوند اعضاء زميني را براي احداث سالن و تالار بزرگ شهر اختصاص داده‌ و طرح آن را به مناقصه گذاشتيم و برنده مناقصه نيز مشخص شده است.

وي با اشاره به فراهم شدن بستر راه‌اندازي اداره ورزش و جوانان صدرا با حضور ناظم‌الشريعه دستغيب، از تلاش براي اصلاح سالن ورزشي موجود در صدرا براي رونق بخشيدن به ورزش‌هاي توپي خصوصا فوتسال خبر داد.

خاني گفت: خارج از مسئله مالكيت، در حوزه كاربري، تنها مرجع قانوني كه مي‌تواند كاربري براي اراضي مشخص كند، شركت عمران است؛ بنابراين هيچ دستگاهي اجازه تعريف يا تغيير كاربري املاك در صدرا را ندارد و دخل و تصرف در اراضي تحت تملك افراد حقيقي و حقوقي در محدوده حريم صدرا با مواجهه قانوني و سخت اين شركت روبرو خواهد بود.

مديرعامل شركت عمران شهر جديد صدرا تاكيد كرد كه با حل مشكلات موجود و تسريع در روند تكميل پروژه‌ مسكن مهر شركت بناسازان رمضان، تا پايان امسال پرونده مسكن مهر در اين شهر بسته خواهد شد.

خاني گفت: از 23 هزار واحد مسكوني طرح مسكن مهر در صدرا، تنها 2 هزار واحد باقي مانده و پيشرفت فيزيكي اين پروژه نيز به طور ميانگين حدود 76 درصد ارزيابي مي‌شود و اميدواريم كه با مساعدت‌هاي انجام شده و حل مشكلات شركت بناسازان رمضان، 2 هزار واحد باقيمانده نيز تا پايان امسال تكميل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار