کارشناس واحد پیشگیری شبکه بهداشت ری گفت:

هیچ مورد مبتلا به تب کنگو در ری مشاهده نشده است

کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های درمان ری گفت: خوشبختانه مورد مشکوکی به بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو در شهرری تا کنون مشاهده نشده است.

کد مطلب: ۶۳۱۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار پانا شهرستان های تهران، دکتر زهره توکلیدر این باره گفت: تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو بیماری شدید تب‌دار و دارای خونریزی است که از طریق نیش کنه ، تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.
وی با اشاره به علایم این بیماری بیان کرد: شروع علایم این بیماری به مدت ۱ الی ۷ روز متوالی طول می‌کشد و بیمار به سردرد شدید، لرز، تب، درد چشم ، دردهای عضلانی ، سرگیجه ، حساسیت به نورو… دچار می شود.
توکلی ادامه داد: فرد مبتلا به این بیماری دچار تورم و قرمزی صورت، تغییرات قلبی و عروقی، کاهش فشارخون ،کاهش پلاکت خون و … می شود که اگر کسی مورد مشکوکی مشاهده کرد یا دارای این علایم بود هرچه سریعتر به مراکز درمانی مراجعه کند.
وی گفت: افرادی در جامعه ناآگاه هستند و یک سری تفکرات اشتباه را در بین مردم رواج می دهند که در این راستا مراقبین سلامت و پزشکان وظیفه اطلاع رسانی صحیح به عموم مردم را دارند.
وی در خصوص اطلاع رسانی در سطح روستاها اظهار کرد: در حوزه های روستایی اطلاع رسانی و آموزش های لازم در مورد بیماری تب کریمه کنگو داده شده است و از مردم تقاضا می کنم گوشت هایی که مصرف می کنند حتما مهر تایید دام پزشکی را داشته باشد.
کارشناس واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها و درمان شهرستان ری گفت: روستائیان حتما سم پاشی منازل و اصطبل‌ها جهت کاهش کنه‌ها را در اولویت کارشان قرار دهند و با مشاهده هر گونه مورد مشکوکی آن را گزارش دهند.
وی ضمن توصیه به خرید گوشت دام عنوان کرد: متأسفانه دام بدون علامت است، حتما از مصرف گوشت تازه خودداری شود و دام پس از ذبح به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا مثبت چهار درجه سانتی گراد قرار گیرد تا ویروس‌های آن کشته شوند و پس از آن مصرف شود واز خرید گوشت های بدون مهر دامپزشکی وکشتار غیرمجاز خودداری کنید.
توکلی گفت: وزارت بهداشت و درمان و تمام دانشگاه هایی که تحت پوشش وزارت بهداشت فعالیت می کنند به تناسب بیماری هایی که در یک فصل امکان شیوع دارند طبق دستورالعمل هایی که وجود دارد به صورت پیام هایی بهداشتی به مردم اطلاع رسانی می شود.
/ خبرنگار : هانیه رمضانی /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار