پیام همدردی شینزو آبه و کیشیدا برای همتایان ایرانی خود

به دنبال حوادث تروریستی روز چهارشنبه تهران شینزو آبه نخست وزیر و فومیو کیشیدا وزیر امور خارجه ژاپن در پیام‌هایی به همتایان ایرانی خود، با ملت ایران همدردی کردند.

کد مطلب: ۶۳۰۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش 'گروه سیاسی پانا، این دو مقام ژاپن پیام های خود را از طریق سفارت خود در تهران به وزارت امور خارجه ایران ارسال کردند که متن این پیام ها به شرح زیر است :


جناب آقای دکتر حسن روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

در ارتباط با اینکه در اثر حملات ناگوار تروریستی که در مجلس و آرامگاه امام خمینی رخ داد، تعداد زیادی از مردم کشته یا مجروح شده‌اند، به نمایندگی از طرف دولت و ملت ژاپن، صمیمانه تسلیت عرض می نمایم.

ما این عملیات تروریستی را که مردم بیگناه ایران را مورد هدف قرار داده، به شدت محکوم می کنیم. همچنین با مردم ایران که در شرایط سخت قرار دارند، از صمیم قلب ابراز همبستگی می کنم.

تروریسم، به هر دلیلی که باشد، به هیچ وجه توجیه نمی شود و غیر قابل قبول است. کشور ژاپن از این پس نیز با همکاری نزدیک با جامعه بین الملل، به مبارزه با ترورسیم با قاطعیت ادامه خواهد داد.

شینزو آبه
نخست وزیر ژاپن

٨ ژوئن ٢٠١٧

جناب آقای دکتر محمدجواد ظریف
وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

خدمت بازماندگان قربانیان حمله تروریستی در تهران از صمیم قلب تسلیت عرض نموده، و برای مجروحان حادثه نیز آرزوی سلامتی را دارم.

نسبت به وقوع ترور وحشیانه علیه مردم بیگناه ایران احساس خشم را دارم. ما اینگونه ترور را به شدت محکوم نموده، و با مردم محترم ایران ابراز همبستگی می نماییم.

من در ادامه به اتفاق جنابعالی تلاش خود را جهت صلح و ثبات خاورمیانه انجام می دهم.

فومیو کیشیدا
وزیر امور خارجه ژاپن»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار