در مسابقات ریاضیات کانگورو۲۰۱۷؛

دانش آموز مرندی در مسابقات جهانی ریاضیات کانگورو دیپلم افتخار کسب کرد

دانش آموز علیرضا ملک لو از شهرستان مرند استان آذربایجان شرقی گواهی حضور و دیپلم افتخار نهمین دوره مسابقات بین المللی ریاضی کانگورو 2017 را کسب نمود.

کد مطلب: ۶۳۰۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، علیرضا ملک لو دانش آموز پایه دوم ایتدایی از راوندی بناب گواهی حضور و دیپلم افتخار نهمین دوره مسابقات بین المللی ریاضی کانگورو 2017 را کسب نمود .

ریاضیات کانگورو یکی از بزرگ ‌ ترین برنامه ‌ های ترویج ریاضیات در دنیاست که با هدف ارتقای درک ریاضی دانش ‌ آموزان و رشد توانمندی آنان برای لذت بردن از فعالیت ‌ های هوشمندانهٔ ریاضی در بیش از ۷۰ کشور جهان برگزار می ‌ شود. روز ریاضیات کانگورو، در حقیقت روز جشن گرفتن برای ریاضیات است .

بر اساس این گزارش، در حال حاضر بیش از هفت میلیون دانش ‌ آموز در جهان به همراه معلمان و والدینشان این روز را جشن می ‌ گیرند و در این روز فعالیت ‌ های ریاضی متنوعی را برگزار می ‌ کنند.

همچنین، در روز ریاضیات کانگورو علاوه بر فعالیت ‌ های شادی ‌ آفرین و تفریحات ریاضی، یک مسابقه نیز برگزار می ‌ شود. مسئله ‌ های این مسابقه فقط برای سنجش آموخته ‌ های ریاضی دانش ‌ آموزان طراحی نشده ‌ اند، بلکه هدف اصلی آن ‌ ها به ‌ کارگیری توانمندی دانش ‌ آموزان در حل خلاقانهٔ مسئله است. در حقیقت دانش ‌ آموزان در روز ریاضیات کانگورو مسئله ‌ هایی را حل می ‌ کنند که جایشان در کلاس ‌ های ریاضی مدرسه خالی است؛ مسئله ‌ هایی که دانش ‌ آموزان با حل آن ‌ ها به قدرت تفکر و خلاقیت خود پی می ‌ برند و از به ‌ کارگیری توانمندی ‌ های خود شادمان می ‌ شوند.

روز و مسابقهٔ ریاضیات کانگورو در ماه مارس هر سال در تمام کشورهای عضو برگزار می ‌ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار