معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

توسعه نباید به قیمت نابودی آب، خاک و منابع طبیعی باشد

معاون رییس جمهور، در نشست شورای اداری استان یزد، حادثه تروریستی امروز در تهران را دور از انسانیت دانست و گفت: از آنجا که تروریست ها هیچ امیدی برای پیشبرد اهداف خود ندارند دست به این اقدامات دور از شان انسانی می زنند.مردم ایران سالهای سخت دهه 60 را پشت سر گذاشته اند و اتفاقات امروز ما را به یاد آن روزها و ایستادگی و سرافرازی مردم ایران انداخت. مردم ما تا آخر، پای آرمانهای امام و انقلاب ایستاده اند و این حرکات هیچ نگرانی به ما راه نمی دهد و با وحدت به پیش خواهیم رفت.

کد مطلب: ۶۳۰۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانای یزد،رئیس سازمان محیط زیست گفت: اگر بحران های بین المللی که بحران های ملی آن را درک کرده ایم را به خوبی مدیریت نکنیم، شاهد آسیب های جدی به نه تنها به محیط زیست بلکه به سایر منابع انسانی و اقتصادی و ... خواهیم بود.توسعه هرگز نباید به قیمت نابودی آب، خاک، منابع طبیعی، محیط زیست و ... باشد که راهکار آن مدیریت قوی، آمایش سرزمینی و شناخت ظرفیت های زیستی استانها است .

وی با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه نیز برنامه ای سرشار از حمایت از محیط زیست است، افزود: با اجرای این برنامه، توسعه پایدار را شاهد خواهیم بود زیرا توسعه پایدار همواره ظرفیت طبیعت را در مسیر توسعه مورد توجه دارد.

ابتکار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش های ارائه شده در مورد محیط زیست استان یزد بیان کرد: این گزارش ها امیدوار کننده است و در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور در حوزه های زیست محیطی است.در استانی نظیر یزد توجه به کشت های سازگار با محیط زیست، کم آبخواه به خوبی مشاهده شده و می بینیم که کشت های گلخانه ای توسعه یافته . ضمن اینکه کم آبی خاص استان یزد نیست و کشور ما با این چالش مواجه هستیم بنابراین لازم است هم دانش سنتی خود را نظیر قنات ها و سازه های آبی و انرژی های پاک خود را به کار بگیریم و هم از دانش روز و فناوری های نوین در مسیر توسعه استانها به ویژه استان یزد کمک بگیریم.

وی گردشگری طبیعی را نیز در برخی استانها از جمله یزد بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: قرق های اختصاصی نیز زمینه ساز گردشگری طبیعی شده که امیدواریم بتوانیم با همکاری مسئولان استانها زمینه سرمایه گذاری، فعالیت اقتصادی همراه با حفظ ذخائر طبیعت، ایجاد اشتغال و ... فعالیت شود .

ابتکار در مورد اقداماتی که در زمینه تصفیه فاضلاب در استانها از جمله یزد انجام شده گفت: این اقدامات بسیار ارزشمند است و باید بتوانیم برای حفظ منابع آب و بازگرداندن فاضلاب به چرخه مصرف برنامه ریزی جدی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: محیط زیست به یک بخش و سازمان خلاصه نمی شود و معتقدیم محیط زیست یک مسئله فرابخشی است و همه دستگاه ها در این زمینه مسئولیت دارند و تک تک وزارتخانه ها باید کارنامه زیست محیطی خود را ارائه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار