معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس :

آموزش مهارتهای اساسی زندگی در کنار سواد آموزی به زندانیان شیراز

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: در مرکز یادگیری محلی زندان شیراز، زندانیان علاوه بر شرکت در کلاس های سوادآموزی،مهارتهای اساسی زندگی نیز به زندانیان آموزش داده می شود.

کد مطلب: ۶۳۰۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، عیسی ملک پور در دیدار با مدیرکل زندانهای فارس ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در زندانهای استان گفت: بازسازی، بهسازی و فعالیت های عمرانی در زندانها کاملاً مشهود و ستودنی است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس افزود: در راستای تعهدات مشترک، کلیه معاونت های این اداره کل آمادگی همکاری با مجموعه زندانها در حوزه ورزش، مشاوره، سلامت و آموزش را دارند.

ملک پور اضافه کرد: با مجوز آموزشگاه زبان انگلیسی موافقت شده و برنامه های سوادآموزی در اندرزگاه نسوان زندان مرکزی شیراز نیز اجرا می شود.

مدیرکل زندانهای فارس در این دیدار گفت: در زندانها اقدامات گسترده ای در راستای اصلاح و بازپروری شخصیت زندانیان انجام می شود و شرکت زندانیان در همه برنامه ها به جز فعالیت های ورزشی و کلاس های سوادآموزی اختیاری است و زندانیان با شرکت در این برنامه ها، امتیاز و تسهیلات عفو و مرخصی دریافت می کنند.

سیدحشمت اله حیات الغیب مدیرکل زندانهای فارس افزود: برنامه های ورزش صبحگاهی و کلاس نهضت سوادآموزی در زندان ها اجباری و همه زندانیان به جز افراد بیمار مکلف هستند در این برنامه ها حضور فعال داشتند.

وی اضافه کرد: در اکثر زندانها، علاوه بر ورزش های همگانی فضای مناسب برای ورزش های حرفه ای نیز درنظر گرفته شده است و هدف ما این است که اوقات فراغت زندانی به محض ورود به محیط زندان، با شرکت در کلاس های قرانی، اشتغال، حرفه آموزی، کتابخوانی و مدارس آموزشی تکمیل شود.

حیات الغیب اظهار داشت: در مدرسه یادگیری محلی، علاوه بر سوادآموزی، مهارتهای اساسی زندگی به زندانیان آموزش داده می شود و در مراکز مشاوره و روان درمانی، با انجام فعالیتهای مشاوره ای و تست های روانشناسی، در صورت مشاهده اختلال شخصیتی، تحت درمان قرار می گیرند.

مدیرکل زندانهای فارس تأکید کرد: زندان در جامعه اسلامی یک ضرورت است و باید محل نگهداری افراد هنجارشکن جامعه باشد اگرچه در قوه قضائیه به منظور پیشگیری از جرم تلاش فراوانی شده است اما نقش آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیشگیری از جرم بسیار مؤثر است.

در این دیدارکه محمد جعفری معاون تربیت بدنی و سلامت و دو نفر از کارشناسان سوادآموزی استان نیز حضور داشتند ملک پور از مجتمع حرفه آموزی کاردرمانی شیراز بازدید و با مجوز مرکز یادگیری محلی در این مرکز موافقت کرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار