ناصر شهنازی در گفت و گو با پانا:

برد مقابل لهستان ثابت کرد والیبال ایران متکی به چند بازیکن نیست

کارشناس والیبال گفت: در دیدار برابر لهستان جوانان ثابت کردند که قدرت والیبال ایران متکی به چند بازیکن نیست.

کد مطلب: ۶۲۹۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد

ناصر شهنازی در گفت و گو با خبرنگار پانا درباره عملکرد ایران در هفته اول رقابت های لیگ جهانی والیبال گفت: در لیگ جهانی امسال تیم ملی با سه تیم به میدان رفت که در هر سه بازی عملکرد متفاوتی داشت. در بازی اول مقابل ایتالیا تیم ملی آنقدر بد نبود به هر حال ملی پوشان با تیم بزرگی بازی کردند البته درست است که برخی بازیکنان بزرگ این تیم حضور نداشتند اما نوع توپ‌گیری و سرویس‌هایی که می زدند خیلی خوب بود. ضمن اینکه در تیم ملی نبود موسوی و شهرام محمودی به خوبی حس می شد با این حال ما هر زمان که دریافت‌های خوبی داشتیم از ایتالیا بهتر بودیم اما در توپ‌های برگشتی ایتالیا عملکرد بهتری نسبت به ما داشت.

وی ادامه داد: از طرفی ایتالیا میزبان بود و به خوبی از این میزبانی استفاده کرد. بازیکنان ما مانند غفور و قائمی عملکرد خوبی داشتند اما در مقابل عادل غلامی ضعیف کار کرد به به این خاطر بود که این بازیکن با موسوی مکمل است و در غیاب موسوی، غلامی هم نتوانست بازی خوبی انجام دهد. مسعود غلامی هم برای اولین بار در چنین سطحی بازی می‌کرد و نتوانست جای خالی موسوی را پر کند.

شهنازی به عملکرد ملی پوشان در بازی با برزیل اشاره کرد و گفت: در مقابل در بازی دوم ملی پوشان روند رو به رشدی داشتند و بهتر از بازی اول کار کردند. در این بازی عادل غلامی به پست 2 برگشت و مسعود غلامی هم در پست 5 جای محمد موسوی را پر کرد. دریافت‌های اول‌مان بهتر شد و میلاد عبادی‌پور هم توانمندی‌هاش را به همگان ثابت کرد. ما بهتر از روز بازی با ایتالیا بودیم اما مشکل اصلی که باعث شکست‌مان شد در امتیازگیری‌مان بود.اما روند تیم وضعیت بهتری پیدا کرده بود.

این کارشناس والیبال همچنین به بازی سوم مقابل لهستان و برد تیم ملی اشاره کرد و گفت: پیروزی مقابل تیم لهستان اتفاق خوشایند تیم ملی بود. هدف آنها کسب سه امتیاز از هفته اول بود که برد مقابل لهستان آن را به دست آورد ولی با این حال نگرانی ها قبل از بازی با لهستان به اوج خود رسید مصدومیت معروف و همچنین میزراجانپور همه را نگران کرده بود اما جوانان به خوبی از پس این بازی در آمدند. فرهاد صالح‌افزون که در پیکان هم‌تیمی معروف بود در اثر تمریناتی که با این بازیکن داشت، به خوبی جای او را پر کرد. سامان فائزی و مسعود غلامی تفکر دفاعی لهستان را برهم زد. از طرفی مصدومیت میزرا جانپور همه را نگران کرد اما محمدجواد معنوی‌نژاد به خوبی شایستگی اش را به همه ثابت کرد و یکی از بازیکنان موثر تیم ملی بود. لهستان در دو بازی قبل خود به پیروزی رسیده بود و تصور می کرد در این بازی هم ایران را به راحتی شکست می دهد اما اسیر بازی هماهنگ ملی پوشان شد به هر حال ما در بازی با لهستان تنها میلاد عبادی پور را از بازیکنان المپیکی داشتیم و با جوانان مقابل تیم قدرتمند لهستان به پیروزی رسیدیم این برد به همه نشان داد والیبال ایران تنها مختص به چند بازیکن نیست.

شهنازی در پایان گفت: به نظرم در هفته اول تیم ملی به خواسته اش رسید اما باید بیشتر از این ها تلاش کند چرا که تیم هایی که در لیگ جهانی هستند همه آماده و سرحال هستند در این چند بازی تعویض های ایگور کولاکوویج می توانست بهتر باشد اما به هر حال او هم هنوز به صورت کامل والیبال ایران را نشناخته است اما نباید کوچینگ بسیار خوب کولاکوویچ را برابر لهستان فراموش کنیم. به هر حال امیدوارم در هفته های بعد والیبال ایران عملکرد بهتری از خود نشان بدهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار