بازدید رییس اداره محیط زیست اسلامشهر از مرکز تخلیه نخاله های ساختمانی

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر به منظور اجرای برنامه طرح ویژه پایش ، از مرکز تخلیه نخاله های ساختمانی گود استقلال بازدید بعمل آورد.

کد مطلب: ۶۲۹۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستانهای تهران ، ولی اله محمدی در حاشیه این بازدید گفت: شهرستان اسلامشهر به دلیل موقعیت جغرافیایی از جمله نزدیک بودن به شهر تهران و راه های دسترسی موجود به عنوان یکی از کانون های تخلیه نخاله های ساختمانی در استان تهران می باشد. وی تاکید کرد: تعداد زیادی از کامیون های حامل نخاله های ساختمانی در اکثر نقاط سطح شهرستان از جمله منطقه گود استقلال و حاشیه رودخانه سالور اقدام به تخلیه غیر مجاز می نمایند که این امرعلاوه بر ایجاد مناظر ناخوشایند ویک‌سری مشکلات و تبعات اجتماعی باعث آلودگی خاک و محیط زیست منطقه و تهدید علیه سلامت و بهداشت عمومی فراهم می آورد و موجب مسدود نمودن بخشی از بستر رودخانه سالور می گردد .

وی در ادامه افزود: در این ارتباط شناسایی و برخورد قضایی با رانندگان متخلف، شناسایی محل مناسب و مورد تأیید محیط زیست برای تخلیه نخاله های ساختمانی ، کنترل مسیر حرکت ماشین های حامل نخاله ، نظارت اداره صنعت و معدن به پروانه های صادره برای بهره برداری معادن شن و ماسه شهرستان و پیگیری واحدهای متخلف که بیش از پروانه صادر شده اقدام به برداشت از معادن وبازیافت نخاله های ساختمانی و انجام پایش مستمر از حریم بستر رودخانه‌ها از جمله راهکارها به منظور مدیریت نخاله های ساختمانی شهرستان می باشد .

ولی اله محمدی متذکر شد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قانون مدیریت پسماند و تخلیه نخاله ساختمانی در حریم شهر و در مکان‌های غیرمجاز، موضوع از طریق مراجع قضایی تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود.

/خبرنگار: امیر غلامی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار