معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس خبر داد:

پوشش تحصیلی 96 درصد دانش آموزان فارس در دوره اول متوسطه

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: در راستای تلاش برای پوشش تحصیلی حد اکثری دانش آموزان فارس توانسته ایم نزدیک به 96درصد دانش آموزان دوره اول متوسطه و 87 درصد دانش آموزان دوره دوم متوسطه را تحت پوشش تحصیلی قرار دهیم.

کد مطلب: ۶۲۹۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، ناصر قجری در آیین افتتاحیه همایش آموزشی مدیران و سرپرستان منتخب مدارس شبانه روزی دوره اول متوسطه سراسر کشور در شیراز گفت: آموزش و پرورش فارس با جمعیتی بالغ بر 800 هزار دانش آموز و در قالب 8 هزار مدرسه تلاش می کند تا با تقویت مدارس شبانه روزی سطح پوشش تحصیلی بویژه در مناطق روستایی و محروم را افزایش دهد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس افزود: بر همین اساس آموزش و پرورش فارس توانسته در دوره اول متوسطه حدود 96 درصد و در دوره دوم متوسطه نیز حدود 87 درصد دانش آموزان را تحت پوشش تحصیلی قرار دهد که از دلایل مهم آن توجه ویژه دولت به مدارس شبانه روزی می باشد.

قجری در ادامه گفت: این دوره آموزشی در راستای عملیاتی نمودن قانون برنامه ششم توسعه ، تحقق اهداف کیفی مدارس شبانه روزی و تقویت و ارتقاء فرآیند تعلیم و تربیت دانش آموزان مدارس روستایی و عشایری و همچنین دستیابی به اهداف مطلوب تعیین شده این حوزه برگزار می گردد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت:یکی از برکات نظام اسلامی ما توجه به مدارس شبانه روی است ، چنانچه هم اکنون نزدیک به 12 هزار دانش آموز در قالب 137 مدرسه شبانه روزی در استان فارس مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به مشکلات و سختی های کار در مدراس شبانه روزی گفت: دانش آموزان این مدارس به دلیل دوری از خانواده از نظر روحی نیازمند توجه ویژه می باشند و در این مسیر مدیران و بویژه سرپرستان مدارس شبانه روزی نقش والدین را بر عهده دارند که بسیار ارزشمند و مقدس است.

قجری تاکید کرد: دانش آموزان روستایی با وجود محرومیت های مختلف ، استعداد های خوبی هستند که به عنوان امانت نزد ما قرار دارند و وظیفه ما ایجاد زمینه لازم برای تربیت صحیح آنها می باشد و تقویت مدارس شبانه روزی و ایجاد عدالت آموزشی بهترین خدمت به این قشر از جامعه می باشد.

گفتنی است در پایان این دوره آموزشی از مدیران مدارس شبانه روزی مجری طرح های برتر دبیرستان های دوره اول متوسطه سراسر کشور تقدیر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار