در فراق یار;

نیمه خرداد؛داغ بر دل نشسته

روح خدا; در جاهلیت قرن بیستم نهضت تو بعثتی بود برای کاشتن بذر ایمان، اعتماد، آزادی واستقلال در ذهن ودل امت اسلامی…

کد مطلب: ۶۲۹۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به قلم خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، خرداد ماه هر سال که فرا می رسد داغی تازه در دل مردمان ایران زنده می شود،داغی که هیچ گاه فراموش نخواهد شد در خرداد ماه 68 ایران شخصیتی را از دست داد که دیگر مانندی برای او نخواهد یافت.او با قلبی آرام از میان ما رفت و ما را با انبوهی از یادها وخاطرات خود تنها گذاشت.

روح خدا; در جاهلیت قرن بیستم نهضت تو بعثتی بود برای کاشتن بذر ایمان، اعتماد، آزادی واستقلال در ذهن ودل امت اسلامی.

صدایت، فریادی بود علیه بت های جدید و مشرکان این روزگار! وکلامت آیه هایی که در حرای خود سازی بر دلت تابیده بود.و تبعید تو ویارانت هجرت به حبشه! سالی که مصطفایت را دادی عام الحزن تو بود. و عزیمت به پاریس، هجرت بود که در آنجا یاران وانصارت در غصه های غربت با تو بیعت کردند. امت در ایران انصار تو بودند که آمدنت را انتظار می کشیدند، انتظار به سر آمد و در مهر آباد تهران خورشید سیمای تو در افق ایران تابید و در بهشت زهرا نماز عشق خواندی در حالی که هفتاد هزار شهید گلگون کفن به تو اقتدا کردند، ولایت تو در شکل نظام اسلامی تحقق یافت و سخن تو به خارج از مرز ها صادر شد.

حسینه جماران مسجد مدینه انقلاب ما بود و امت تو مهاجران و انصاری که بارها با تو بیعت کردند دریغا که دیگر خطبه های رسول انقلاب به گوش ما نمی رسد و اینک آن صندلی که بر آن می نشستی و موعظه می کردی در فراق تو همچون ستون خانه ناله سر می دهد.

بعد از تو دیگر همه چیز برای تو عزادار است دستی که تو راشستشو داد وکفن کرد وبه خاک سپرد، شاعری که در سوگ تو شعر سرود وخطاطی که نام تو را بر کتبیه های عزا نوشت، صفحه روزنامه ای که در سوگ تو ویژه نامه منتشر ساخت و چابخانه ای که اعلامیه تو را چاپ کرد.

ای جان جان ها، ای جلوه آرمان ها، ای عصاره پیدا و پنهان ها! سایه ی پر مهر الهی بودی که بر سرمان سایه افکندی!

نوحی بودی منجی ما در طوفان ها!

یقوبی بودی، الهام بخش شکیبایی در فراق یوسف های جهاد وشهادت؛ ابراهیمی بودی که مارا آیین تبر داری و بت شکنی آموختی . تبرزن توحید بودی، خلیل حادثه انقلاب و فدا کننده اسماعیل در قربانگاه رضای حق، امامی بودی که با امت ، عشق متقابل داشتی و رهبری بودی که راه سعادت را به راهروان می آموختی.

عجیب نیست که خرداد داغ ما را در آن سوگ بزرگ تازه کند وهمواره دست در دامن حسرت وغم داشته باشیم و در فراق تو که آمیخته ای از عرفان وجهاد، اشک وسلاح بودی ما همچنان غمی سنگین وجانی غمگین خواهیم داشت.

اماما! ازآن جهان دل های داغدار ما را به دعای خیری تسلا بخش.

نه آمدنت را دیدم و نه رفتنت را اما نمی دانم چگونه در قلب من مانده ای، امام عزیز با حمایت از رهبر عزیزمان راهت را ادامه خواهیم داد.

یاداشت از: آیسا عباسی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار