مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل خبرداد:

اختصاص 500 میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: امسال 500 میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال افراد تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) در استان اردبیل اختصاص می یابد.

کد مطلب: ۶۲۸۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، حسین دشتی در گفت و گو با خبرنگاران واصحاب رسانه افزود: امسال در کشور برای ایجاد اشتغال در بین افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی 30 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که 500 میلیارد ریال از آن برای ایجاد اشتغال در بین مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در استان اردبیل اختصاص می یابد .
وی اظهار کرد: توانمند سازی افراد و خانواده های تحت پوشش و حفظ عزت نفس آنها یکی از الویت های کمیته امداد می باشد و در این راستا برنامه های خوبی برای رسیدن به این اهداف اجرا خواهد شد .
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان از فعالیت شعبه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با مجوز بانک مرکزی در اردبیل خبر داد و بیان کرد: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت شعبه اردبیل 480 میلیارد ریال سرمایه در گردش دارد و به نیازمندان و مددجویان وام قرض الحسنه پرداخت می کند .
دشتی اضافه کرد: با اینکه افراد نیازمند و فقیر از این صندوق وام برای رفع نیازهای خود می گیرند ولی از کل وامهای پرداختی صندوق اقساط معوق فقط 16 درصد می باشد که نشانگر این است که افراد می دانند بازپرداخت به موقع اقساط و بدهی آنها باعث ارائه خدمات بهتر و بیشتر به همنوعان خود خواهد شد .
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد تا سقف 300 میلیون ریال برای افراد تحت پوشش وام پرداخت می کند، ادامه داد: سعی می کنیم برای ارائه خدمات بهتر وبیشتر به افراد نیازمند حساب دستگاههای دولتی نیز به صندوق قرض الحسنه امداد ولایت انتقال یابد .
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان عنوان کرد: باید از همه ظرفیت‌های ماه مبارک رمضان در امر کمک‌رسانی به فقرا ، نیازمندان ، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و مدد جویان استفاده شود که خیرین استان دراین امر بیشترین سهم را می‌توانند ایفا کنند .
دشتی گفت: چهار هزار و 800 یتیم در استان اردبیل در قالب اجرای طرح اکرام ایتام از مساعدت‌های بیش از 10 هزار نفر خیر و حامی بهره‌مند هستند که برای اجرای این طرح 60 میلیارد ریال از خیرین استان کمک کرده اند .
وی افزود: در ماه مبارک رمضان توزیع سبد کالا با کمک و حمایت خیرین در نظر گرفته شده و امسال هشت هزار کیسه در اختیار موسسات و خیرین قرار داده شده تا در حد توان خود مواد غذایی و وسایل اولیه پخت غذا در آن قرار داده و به کمیته امداد تحویل دهند تا بین نیازمندان توزیع شود .
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تصریح کرد: امسال در ماه مبارک رمضان در راستای ترویج فرهنگ سفره افطاری بدون تشریفات در مساجد شاخص استان به ویژه مساجد روستایی مراسم با شکوهی برگزار خواهد شد و همچنین طرح توزیع غذای گرم با همکاری خیرین و نیکوکاران اجرا خواهد شد .
دشتی از اجرای طرح مفتاح‌الجنه در ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار کرد: در قالب این طرح تعدادی از مدیران استان به همراه خیرین با حضور در منزل خانواده‌های تحت پوشش و نیازمند به دلجویی و عیادت از آنها خواهند پرداخت و مشکلات نیازمندان را برطرف خواهند کرد .
وی بیان کرد: همچنین امسال طرحی با عنوان شوق دیدار اجرا خواهد شد که در آن خیرین با حضور در کمیته امداد با نیازمندان به صورت حضوری و چهره به چهره دیدار خواهند کرد .
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ادامه داد: غیر از طرح اکرام ایتام، طرح محسنین نیز برای حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان مددجوی تحت پوشش کمیته امداد اجرا می شود که هم اکنون یکهزارو 800 دانش آموز در این طرح تحت حمایت خیرین کمیته امداد هستند و یکهزار دانش آموز دیگر نیز نیاز به حامی دارند .
دشتی گفت: در استان اردبیل پنجهزار و 200 نفر دانش‌آموز و 800 نفر دانشجو مددجوی کمیته امداد وجود دارد که چشم یاری از سوی خیرین و نیکوکاران را دارند و امیدواریم خیرین در حد مقدور از این افراد حمایت کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار