مجید درخشانی در گفت و گو با پانا:

زمانی که پایۀ هنر قوی باشد، سخن هنرمند گفتنی و شنیدنی می شود

مجید درخشانی، آهنگساز، نوازنده و مدرس تار، در تماشاخانۀ استاد ناظرزادۀ کرمانی مجموعۀ ایرانشهر تهران، به تماشای نمایش «مروارید» به کارگردانی «قطب الدین صادقی» نشست.

کد مطلب: ۶۲۸۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد

مجید درخشانی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا، ضمن ابراز خرسندی از تماشای این اثر، با اشاره به این امر که زمان تماشای این نمایش برای او بسیار زود گذشته است، گفت: لحظات بسیار جذابی در این نمایش وجود داشت و در عین حال موضوع نیز از جذابیت بسیار بالایی برخوردار بود.

درخشانی در ادامه با اشاره یه این که آثار قطب الدین صادقی همواره ویژگی های بارز و خاص خود را دارد، افزود: همیشه پیگیر آثار ایشان بوده ام و امروز مجدداً توفیق داشتم که هم ایشان را زیارت کنم و هم به دیدن اثری از ایشان بنشینم.

این آهنگساز پیشکسوت کشورمان، خشم را یکی از ویژگی ها انفکاک ناپذیر وجود انسان برشمرده و ادامه داد: اندوه تاریخی نسل های گذشتۀ ایران در «مروارید» جریان دارد و اتفاقات جاری در اثر را نمی توان بیان کرد.

وی ورود سریع مخاطب به موضوع نمایشنامه و طی شدن سریع زمان نمایش برای مخاطب را از دیگر ویژگی های اثر برشمرده و اظهار داشت: مخاطب «مروارید» به راحتی می تواند خود را درون فضا و محیط نمایشنامه حس کند.

این هنرمند عرصۀ موسیقی، پیش بینی ناپذیری اثر در سیر وقوع اتفاقات آن را از دیگر ویژگی های این اثر برشمرده و تصریح کرد: انسانی که در روند داستان نمایش تغییر می کند و دارای دو شخصیت است، به سادگی توانسته است در ماجرا تأثیر بسیار زیادی بگذارد و همچنین شجاعت و شهامت مروارید که در برابر تمام فشارها مقاومت کرد و در آخر نیز از بین رفت، مسائلی نیست که از نظر مخاطب اثر پنهان بماند و یا فراموش شود.

درخشانی پیوند توأمان خشم و عشق در مروارید را از جلوه های بارز جاودانگی این اثر در اجرا برشمرده و با اشاره به این که دیدن این اثر می تواند برای تمامی هنرمندان در عرصه های مختلف هنر جالب و دیدنی باشد، گفت: استاد حسین علیزاده را به تماشای مروارید دعوت می کنم.

این آهنگساز کشورمان با تأکید بر این امر که تئاتر نیز مثل هر هنر دگیر نیازمند پشتوانه است، افزود: تئاتر، مثل هر هنر دیگری نیازمند آموزش، پشتوانۀ هنری و خون دل خوردن است و باید پذیرفت که عشق می تواند انسان را به اوج قله های جاودانگی برساند.

وی ضمن تأکید بر این امر که هنرمندان در هر عرصه ای نباید از هویت و فرهنگ خود دور شوند، ادامه داد: زمانی که پایۀ هنر قوی باشد، سخن هنرمند گفتنی و شنیدنی می شود.

/تهیه و تنظیم گفتگو: امین کردبچه چنگی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار