فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادنی آذربایجان شرقی:

15دهستان آذربایجانشرقی تحت پوشش قرارگاه پیشرفت و آبادانی قرار می گیرند

فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادنی آذربایجان شرقی از قرار گرفتن 15 دهستان این استان زیر نظر قرارگاه "پیشرفت و آبادانی" سپاه در سال 96 خبر داد.

کد مطلب: ۶۲۸۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، صفر قائمی در جلسه کارگروه توسعه روستایی و عشایر استان اظهار داشت: در کنار مجموعه بسیج سازندگی برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی مجموعه دیگری به نام قرارگاه پیشرفت و آبادنی در سپاه راه اندازی شده است که عمده فعالیت این مجموعه در دهستان های محروم استان است.
وی افزود: سال گذشته رسیدگی به مسایل 6 دهستان در دستور کار ما بود که امسال این تعداد به 15 دهستان خواهد رسید.

فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادنی آذربایجان شرقی با بیان این که ماموریت این قرارگاه در 5 عرصه است، ادامه داد: عرصه اول، بحث عمران و زیرساختی است که بر اساس نیازهای شهرستان ها تعریف می شود که در این راستا 61 پروژه در دهستان های میانه، اهر و چاراویماق آغاز کرده ایم که بالای50درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

قائمی اضافه کرد: در این عرصه 50درصد تامین اعتبارات را سپاه تقبل کرده است و برای 50 درصد دیگر باید از ظرفیت های استانی کمک بگیریم که سهم منابع دولتی 20 درصد است.

وی گفت: مسئله بهداشت و طب سنتی و اسلامی عرصه دیگری است که این قرارگاه ورود کرده است و بحث فرهنگی و مسایل اجتماعی موضوع دیگری است که با توجه به این که مسایل اجتماعی در روستاها بالا است در این زمینه وارد شده و موفقیت های خوبی نیز کسب کرده ایم.

فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادنی آذربایجان شرقی تعامل و همگکاری دستگاه ها دخیل در توسعه روستایی را با این مجموعه خواستار شد و تصریح کرد: موضوع تربیت و آموزش نیز از دیگر عرصه هایی است که در دهستان های محروم استان به آن پرداخته ایم و مهمترین موضوع، مسئله اقتصاد و معیشت مردم است که برای تحق این امر تسهیلات 2درصدی پرداخت کرده ایم و ایجاد کارگاهای کوچک و زودبازده را حمایت کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار