برای اولین بار در کشور صورت می گیرد؛

ایجاد رشته کاردانی و کارشناسی آجیل و خشکبار در آذربایجان شرقی

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان شرقی از ایجاد رشته کاردانی و کارشناسی آجیل و خشکبار برای اولین بار در کشور توسط این مرکز خبر داد.

کد مطلب: ۶۲۷۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، پاسبان اسلام در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: با حضور نماینده معین موسسه آموزش عالی علمی کاربردی وزارت جهادکشاورزی، اعضای اتاق بازرگانی استان، معاونت پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی و تولید کنندگان عمده آجیل و خشکبار استان در مرکز نشست مشترکی به منظور گسترش آموزش های کارو دانش و افزایش جذب دانش آموز و دانشجو از یک سو و ارتقای سطح کیفی آموزش ها از سوی دیگر و همچنین ایجاد رشته کاردانی و کارشناسی آجیل و خشکبار برای اولین بار در کشور توسط مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی صورت گرفت.

وی گفت: مرکز برای گسترش کمی و کیفی آموزش ها و تامین امکانات لازم برای بهبود آموزش های عملی مربوطه آمادگی لازم را دارد.

پاسبان اسلام خاطرنشان کرد: با توجه به فرآوری و بسته بندی بیش از 80 درصد آجیل و خشکبار کشور در آذربایجان شرقی که از قطب های تولید و فرآوری آن است و هزاران نفر به طور مستقیم در این صنعت مشغول به کار هستند.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: مرکز آمادگی لازم برای برگزاری بسیار کیفی این دوره های آموزشی در مقاطع کاردانی و کارشناسی به دلیل داشتن پشتوانه خوب و قوی با وجود کارخانجات فراوری آجیل و متخصصان مربوطه در استان را دارد.

صالحی نماینده موسسه آموزش عالی علمی کاربردی وزارت جهادکشاورزی نیز ضمن ابراز خرسندی از علاقمندی معاون آموزشی مرکز به اهتمام در موارد فوق اظهار نمود: در صورت جذب دانشجو و عملکرد قابل قبول امکان ایجاد پایلوت آجیل در مرکز و توسعه مقطع مذکور به کارشناسی با پشتیبانی موسسه مقدور می باشد.

وی در ادامه خواستار ارتباط تنگاتنگ صنف مذکور با مرکز گردید.

قویدل از اعضای اتاق بازرگانی و تولید کنندگان عمده آجیل و خشکبار و صاحب برند آجیل تبریز نیز ضمن استقبال از ایجاد این رشته بر همکاری تنگاتنگ خود و همکارانش تاکید کرد.

محمدی رئیس اتحادیه آجیل فروشان نیز در حاشیه این نشست با استقبال از موضوع و قول همکاری تاکید نمود: با توجه به اشتغال حدود چند هزار نفر در استان در تولید، فراوری و عرضه آجیل و فراهم بودن عملکرد ملی و صادرات در این عرصه، تاسیس رشته مذکور ضرورت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار