محمد ابراهیمیان در گفت و گو با پانا:

امیر دژاکام همه بغض هایش را خندید

محمد ابراهیمیان، پس از تماشای نمایش «صعود مقاومت پذیر آرتورو اویی» گفت: امیر دژاکام در «صعود مقاومت پذیر آرتورو اویی» همۀ بغض هایش را خندید.

کد مطلب: ۶۲۷۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد

محمد ابراهیمیان، نویسنده و منتقد عرصۀ تئاتر پس از تماشای نمایش «صعود مقاومت پذیر آرتورو اویی»، آخرین اثر «امیر دژاکام» در مقام کارگردان در «تالار حافظ» تهران در گفت گو با خبرنگار فرهنگی پانا، ضمن ابراز خرسندی ازتماشای این اثر، آن را اثری درخشان و فوق العاده و در مجموع بهترین اثر امیر دژاکام دانسته و گفت: امیر دژاکام در «صعود مقاومت پذیر آرتورو اویی» همۀ بغض هایش را خندید.

ابراهیمیان با اشاره به این امر که در این اثر، دژاکام توانست اثری جدی را با ظرافت و زیبایی، شاد در چنین موقعیتی اجرا کند، افزود: امیر دژاکام با این اثر یکی از درخشان ترین آثار نمایشی خود را در سال های اخیر به نمایش گذاشت.

این منتقد تئاتر، این اثر را به مثابۀ یک ارکستر درخشان و فوق العاده هماهنگ با رهبری بسیار خوب و بازیگرانی فوق العاده و لذت بخش دانسته و ادامه داد: امیر دژاکام با «صعود مقاومت پذیر آرتورو اویی» توانست تئاتر ایران را 10 سال به جلو بیاندازد.

ابراهیمیان، هجو و گروتسک را مهم ترین ویژگی «صعود مقاومت پذیر آرتورو اویی» دانسته که در ذهن مخاطب می ماند و در همین راستا، اظهار داشت: «آرتورو اویی» ازلی و ابدی است و در هر دوره ای و هر مکانی می تواند دیده شود.

وی، صداقت پاکی، درستی و راستی را مهم ترین رمز ماندگاری در هنر دانسته و در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدوارم تئاتر روزی با تمام وجود بخندد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار