سمیرا اکبری در گفت و گو با پانا:

موضوعات جاری در تئاتر می تواند زمینه ساز آگاهی بخشی به مخاطب باشد

سمیرا اکبری، بازیگر نمایش «شلتر»، گفت: موضوعات جاری در تئاتر می تواند زمینه ساز آگاهی بخشی به مخاطب باشد.

کد مطلب: ۶۲۷۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد

سمیرا اکبری، بازیگر نمایش «شلتر» به نویسندگی «ساناز بیان» و کارگردانی «امین میری» پس از اجرای موفق در سایۀ چهارسوی مجموعۀ تئاتر شهر تهران، در شیراز به روی صحنه رفته است، در گفتگو با خبرنگار فرهنگی هنری خبرگزاری پانا، داستان «شلتر» را داستانی عجیب و به لحاظ مستند بود، تجربه ای نو برای خود برشمرده و بر همین اساس گفت: واقعا در این نمایش حال متفاوتی را تجربه کردم و مواردی را به چشم دیدم که در پازل افکارم جایگاهی نداشت.

وی که تئاتر را از زاهدان شروع کرده است و دوره های مقدماتی آموزش را نز استاد عمرانی نسب گذرانده است، در ادامه، با اشاره به این امر که «شلتر» بعد جدیدی از انسانیت را به او نشان داده است، افزود: هر یک از ما می توانیم این بعد انسانی را در وجود خود ببینیم و از آن کمک بگیریم تا به شعر فراموش شدۀ «بنی آدم اعضای یکدیگرند» جانی تازه و رنگی نو ببخشیم.

و اونجام دو تا کار داشتم چشمهایت را بگردان و قوزی... این کار اولین تجربم توی تهران هست

بازیگر نمایش «چشم هایت را بگردان»، داشتن قلب و روح عاشق را مه مترین خصیصۀ وجودی یک هنرمند برشمرده و ضمن تأکید بر این مفهوم که هنرمند باید بتواند با عشق و دل خود، حال خوب را به همۀ اطرافیانش هدیه کند، ادامه داد: به یقین همان گونه که گفته اند، هر آن چه که از دل برآید به دل خواهد نشست.

اکبری، در بخشی دیگر از این گفتگو با تأکید بر این کفهوم که هنرمندان می بایست با تلاش روزافزون، جایگاه هنر را برای مخاطبان خود تعریف کرده و آن را در جایگاه درست و مطلوب خود قرار دهند، اظهار داشت: اگر تئاتر بتواند به عنوان یک ابزار فرهنگ ساز عمل کند، می تاند به جامعۀ هنر کمک کند و همین امر موجب خواهد شد تا روز به روز مخاطبان بیشتری را به خود جذب کند.

وی، موضوعات جاری در تئاتر مستلزم بازنگری دانسته و ضمن تأکید بر این مفهوم که قطعاً مسائلی که از قلب جامعه انتخاب شود، طرفداران بیشتری خواهد داشت، تصریح کرد: اگر به مشکلات و معضلاتی که درحال حاضر همۀ افراد جامعه در هر رده سنی و هر قشری با آن درگیر هستند، پرداختی درست و زیبا صورت بگیرد، می تواند زمینه ساز ایجاد تغییراتی خوب و مثبت برای حل آن باشد.

اکبری در پایان با اشاره به این امر که امروز مسائل بسیار زیادی وجود دارد که می تواند مورد استفادۀ تولید کنندگان آثار نمایشی قرار گیرد، گفت: این موضوعات می تواند زمینه ساز آگاهی بخشی به مخاطب باشد و در جهت ارتقای دانش و اطلاعات عمومی آنان گام بردارد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدوارم هنر در این مملکت بتواند به جایگاهی جهانی دست یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار