مدیر کل آموزش و پرورش فارس:

برخی درکشور در مورد سند2030 به مردم آدرس غلط دادند

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: متاسفانه برخی درکشور در مورد سند2030 به مردم آدرس غلط دادند وگفتند که این دولت می خواهد مملکت را بی دین کند و این ظلمی است در حق آموزش و پرورش چرا که تا کنون آیا موردی مشاهده شده که آموزش و پرورش در حوزه مسائل دینی و اخلاقی کم کاری کرده باشد ؟

کد مطلب: ۶۲۷۱۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، حمید رضا آذری همزمان با سوم خرداد ماه سالروز حماسه فتح خرمشهر در محفل انس کارکنان آموزش و پرورش فارس ضمن بزرگداشت حماسه فتح خرمشهر به دست رزمندگان اسلام گفت: وقتی حضرت امام خمینی (ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد؛ این یعنی آن روز، روز تحقق وعده الهی بود.

وی گفت: خداوند دقیقا می فرماید: اگر شما باهم و با ایمان قوی برای خدا بجنگید ما هم به شما نیروی مضاعف و چند برابر نیروهای متقابل می دهیم لذا فتح خرمشهر روز تحقق یکی از این وعده های خداوند بود و به عبارتی دیگر شیرین ترین روز برای مردم با عزت و دلاورمردان ایانی بود چرا که توانستیم در آن شرایط خاک کشور عزیزمان را با عزت و افتخار از چنگال متجاوزان پس بگیریم و این جای شکرگزاری و سپاس دارد.

آذری همچنین با اشاره به فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان این ماه را ماه رهایی از خود و نشان دادن بندگی و عبودیت دانسته و افزود: در اسلام هم کمیت مهم است و هم کیفیت و به قول فلاسفه هم حسن فعلی لازم است و هم حسن فاعلی؛ اما در راه معنویت و ترقی و تکامل ، کیفیت نقش تاثیر گذارتری دارد و امیدوارم که این ماه عزیز در زندگی فردی و اجتماعی همه ما تاثیر بگذارد و برای رسیدن به کمال در فلسفه روزه گرفتن توجه و دقت کنیم و سعی کنیم در این ماه انفاق بسیار داشته باشیم تا ماهی پر خیر و برکت برای مردم عزیز کشورمان و تمام مسلمین جهان باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس در ادامه با اشاره به حماسه بزرگ حضور مردم میهن اسلامیمان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: صمیمانه این حضور حماسی و پرشور را تبریک گفته و حاکم شدن دولت عقلانیت و خرد ورزی را گرامی داشته و به فال نیک می گیریم .

وی با تاکید بر عظمت حضور مردم در این انتخابات سرنوشت ساز گفت: در هیچ دوره ای مثل این دوره بزرگان شناسنامه دار اصلاح طلب و اصولگرا ، علمای عظام ، فرزندان و همسران برجسته ترین شهدای کشور به صراحت اظهار نظر یا اعلام موضع نکرده بودند و قطعا اینها دغدغه هایی را برای آینده کشور داشته اند که بدون شک باید مورد توجه قرار می گرفت و موجب شده بود به نتایجی برسند که آینده کشور را در گرو این انتخابات سرنوشت ساز بدانند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: توجه به این دغدغه ها ضروری است ، چرا که در این شرایط بسیار حساس منطقه خاورمیانه و روی کار آمدن ترامپ در آمریکا و اقداماتی که عربستان با پول نفت انجام می دهد موجب گردید تا بزرگان و دلسوزان نظام نسبت به شرایط فعلی حساس شده و اعلام نظر نمایند.

آذری گفت:ما در شرایطی زندگی می کنیم که پول و قدرت هستند که تاثیر گذاری دارند به نحوی که کشوری مثل عربستان که وحشتناک ترین نوع دیکتاتوری را دارد و حقوق بشر در این کشور اصلا معنایی ندارد با پول تصمیمات جهانی را جابجا می کند و در داخل کشور نیز مشکلات اقتصادی وجود دارد لذا در چنین شرایطی هیجانی و بلند پروازانه حرف زدن و تصمیم گرفتن نتیجه ای نخواهد داشت و در گذشته نیز چنین تفکراتی را دیده ایم که مشکلاتی را برای ما ایجاد نموده است .

آذری با اشاره به شرایط منطقه ای گفت: حماسه حضور مردم در این انتخابات اتفاق بزرگی در تاریخ کشورمان بود که با توجه به دغدغه هایی که مردم داشتند شک نکنید که موجب شد تمام دشمنان ما مبهوت شده و نظاره گر قدرت عظیم مردم ایران باشند

وی افزود: حضور 41 میلیون نفر از مردم کشورمان پای صندوق های رای در عین داشتن برخی از مشکلات و نارسایی های اقتصادی برای رقم زدن سرنوشت آینده کشور و رای 24 میلیونی به یک تفکر و اعتقاد خاص نشان از مشارکت و احساس مسئولیت یکایک افراد جامعه در خصوص سرنوشت کشورشان است که جای شکرگزاری دارد.

آذری بااشاره به دعوت مقام معظم رهبری در خصوص حضور حداکثری مردم در انتخابات از تمامی سلیقه ها و گرایش ها و تفکرات برای مشارکت در انتخابات، گفت: همه مردم در این انتخابات احساس مسئولیت کرده و مشارکت جدی داشتند و باید خدا را شاکر باشیم که به برکت خون شهدا انتخابات به خوبی و با عظمت برگزار شد و این مشارکت بالای مردم رسالت دولت و مسئولیت دولتمردان و مسئولین را سنگین تر کرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس یاد آور شد : البته اعتقاد داریم تا زمانی که در کشور حزب درست نشود ما به جایی نمی رسیم و این احزاب هستند که انسانها را شناسنامه دارمی کنند و محدودیت هایی را برایشان ایجاد می نمایند تا در عرصه جامعه و سیاست هر حرف و عملی را که در جامعه خدشه ای ایجاد می کند؛ را انجام ندهند.

وی با اشاره به بحث افزایش چند برابری یارانه ها که از سوی برخی از کاندیداها عنوان شده بود گفت: در جامعه ای که اصلا مالکیت و دارایی ها مشخص نیست ما چگونه و با کدام معیار و خط کش می خواهیم دهک های پایین را مشخص کنیم با این شرایط حتی اگر پول هم داشته باشیم و هرچقدر هم خرج کنیم موفق نخواهیم بود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس در ادامه با اشاره به مباحث اصلاح طلبی و اصولگرایی گفت: معیار دقیق اصلاح طلبی و اصول گرایی این است که هر فرد در شرایط لازم منافع مملکت را بر منافع خودش ترجیح دهد؛ لذا اگر اصلاح طلب هستید و قصد اصلاح جامعه را دارید برای اصلاح جامعه باید اول از منافع خودت بگذری و یک اصول گرا هم اگر برای نظام از منافع خودش گذشت؛ اصول گرای واقعی است و دیدیم که در این انتخابات اصولگراهای واقعی چگونه به درستی رفتار کردند و منافع ملی را بر منافع زودگذرشان ترجیح دادند.

آذری با اشاره به مباحث پیرامون سند 2030 نیز گفت: خیلی حرف ها در این خصوص عنوان شده است که تاثیر گذار هم بوده چه در شهر و یا در روستاها و در بین مردم عادی که به دلیل شرایط خاص انتخابات صلاح نبود در این خصوص پاسخی داده شود اما هم اکنون که انتخابات به اتمام رسیده و همه چیز روشن شده است لازم است توضیحاتی در این زمینه ارائه گردد و پاسخ لازم داده شود تا روشنگری صورت پذیرد که این سند چیست و چه تفاهمی در آن صورت گرفته است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس در این خصوص یادآور شد : در این سند که هر چند سال یکبار بازبینی شده و ویرایش جدیدی از آن ارائه می گردد شرکت کنندگان تفاهم نموده اند در راستای توسعه آموزش و پرورش روشهای نوینی را به کار گیرند اما کشور ما تاکید داشته ودارد که در این سندآنچه با باورهای ایرانی و اسلامی ما همخوانی ندارد ما هیچ تعهدی برای انجام آنها نداریم .

آذری با اشاره به اینکه متاسفانه برخی درکشور در مورد سند2030 به مردم آدرس غلط دادند وگفتند که این دولت می خواهد مملکت را بی دین کند گفت: این ظلمی است در حق آموزش و پرورش چرا که تا کنون آیا موردی مشاهده شده که آموزش و پرورش در حوزه مسائل دینی و اخلاقی کم کاری کرده باشد ؟

وی گفت:به عنوان نمونه در استان فارس در این دوره بیشترین جشن های تکلیف دانش آموزی در حرم مطهر شاهچراغ(ع)ویا میزبانی مسابقات قرآنی دانش آموزان سراسر کشور در شیراز ویا همایش احلی من العسل نیز برای چندین دوره است که با حضور دانش آموزان در راستای ترویج فرهنگ ناب اسلامی برگزار شده است .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس در ادامه گفت:از کسانی که سالهاست که با ما کار می کنند بپرسید آیا تاکنون مشاهده کرده اید که مسوولی سرسوزنی حرف یا بخشنامه ای مغایر و ناسازگار با ارزشهای اسلامی گفته باشد و آیا کسی هست که منکر اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی و دینی باشد؛ کجا دیده اید که ما در مورد ارزشهای غیر اسلامی در این مدت حرفی بزنیم البته ما معتقد نیستیم که مسئول دین و دینداری مردم یک عده خاص هستند.

وی با تاکید بر اینکه دین انحصاری را قبول نداریم و با برخی در این خصوص اختلاف روش داریم، گفت: اینکه یک عده خط کشی را بردارند و با آن خط کش میزان اعتقادات همه را متر کنند برای ما قابل قبول نیست چراکه خداوند بهتر می داند چه کسی با تقواتر است و قرار نیست که دانش آموزان خودشان به خودشان نمره 20 بدهند بلکه معلم است که به تناسب استعدادشان به آنها نمره می دهدو این معلم در آخرت خداست .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: نمی توانیم به این 24 میلیون نفری که از اقشار مختلف جامعه هستند و رای دادند به یک تفکر و سلیقه خاص بگوییم که دینشان مشکل دارد

آذری یاد آور شد: همانگونه که شهید مطهری فرموده اند دیندار اگر بخواهد برای اظهار دینداری خود کارهایی را انجام دهد این در اسلام دیندار نیست ، چرا که هیچگاه دیندار واقعی ابراز وجود نمی کند مگر با عملش ؛

وی گفت: عبادت یعنی در اوج نیاز و زاری و پنهانی و بی سر و صدا خدا را در درون خودت یاد کنی و علت اینکه معصومین علیهم السلام معصوم هستند این است که سر سوزنی غافل نیستند ولی انسانها غافل می شوند لذا اگر می خواهید خدا را صبح تا شام در درون خودتان یاد کنید دلیلی ندارد که همه بفهمند شما صبح تا شب خدا را یاد می کنید.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت:ما اگر خدا را در درون خودمان یاد کنیم خیلی از مشکلاتمان حل می شود البته اختلاف سلیقه داریم در نحوه ی دینداری کردن ، ما معتقد نیستیم که دینداری با بخشنامه و محدودیت و سخنرانی حل می شود و یک عده خاصی هستند که باید اینجا اظهار نظر کنند.

وی گفت: آیا این امر به معروف است که ما بیاییم این همه سر و صدا راه بیاندازیم و در خانه مردم التهاب ایجاد کنیم و همه را از تعلیم و تربیت کشور نا امید کنیم ؟ آیا راهش این نیست که دوستانه بیایند و با مسئولین آموزش و پرورش گفت و گو کنند و دغدغه های خود را مطرح نمایند ؟ اگر قرار است بد بد باشد باید همیشه و برای همه بد باشد نه آنچنان که امروزه رفتار می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: آثار شهید مطهری که مورد تایید امام خمینی (ره) هم هستند از اصول کار ماست ، لذا همانگونه که شهید مطهری می فرمایند "همانطور که هدفمان باید مقدس باشد وسایلی را هم که برای رسیدن به آن به کار می بریم باید مقدس باشد"، نباید دروغ بگوییم یا تهمت بزنیم ؛ نه فقط برای خودمان بلکه به نفع دین هم نباید این کارها را انجام دهیم و به نفع دین دروغ بگوییم و بی دینی کنیم .

وی گفت: دروغ گفتن به نفع دین بی دینی کردن است و نمونه آن همین مسائلی است که امروز می بینیم برای اینکه بتوانیم رقیب را از میدان خارج کنیم از هر وسیله ای استفاده می کنیم و نتیجه آن هم این شده که جوانان ما وقتی در جامعه این اتفاقات را می بینند قبول نمی کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس همچنین گفت:امان از وقتی که دین ابزار سیاست باشد ما دین را عامل تفاهم می دانیم ، پیامبر باید الگوی ما باشد و ببینیم که در صدر اسلام چگونه ایشان توانستند عمار، سلمان ، یاسر و ... را با عشق و محبت تربیت کرده و بعد فقه دین را به آنها یاد داد.

وی گفت: ما انتظارمان این است که در جامعه اخلاق رعایت شود و حق نداریم برای رسیدن به مقاصد خودمان به هر شیوه ای مثل آنچه که در مناظرات دیدیم دست بزنیم ، اعتقاد دارم آنچه که اتفاق افتاد ضربه محکمی بود برای اقتصاد ، مالکیت و به طور کلی آینده جامعه که اگر همان سال 88 جلو این مسائل گرفته شده بود به چنین وضعیتی دچار نمی شدیم.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: باید ما یاد بگیریم که خردورز ، با تدبیر ، با تقوا و به طور کلی انسان باشیم و انشاء الله که این انتخابات خیر باشد و این مردمی که آمدند باید کارآمدی دولت را ببینند و مزه اقتصادی را که به نفع مردم و خصوصا محرومین است را با روشهای علمی و درست ببینند.

وی گفت: مردم به سطحی از بلوغ فکری و فرهنگی و اجتماعی رسیده اند که دیگر حاضر نیستند حرفهایی را بپذیرند که در دنیای امروز به نفعشان نیست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار