فرماندار بندر هندیجان:

لزوم برگزاری کنگره ملی شعر خلیج‌فارس در هندیجان

فرماندار هندیجان گفت: ما به همراه نماینده مردم در مجلس و اداره کل ارشاد خوزستان از کنگره خلیج‌فارس پشتیبانی خواهیم کرد. این کنگره متعلق به مردم هندیجان است.

کد مطلب: ۶۲۶۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد

کوروش مودت در گفت‌وگو با خبرنگار شوشان در بندر هندیجان ، اظهار داشت: خلیج‌فارس هویت ملی مردم ایران‌زمین و اصالت تاریخی قبل از میلاد مسیح دارد و هیچ‌کس نمی‌تواند نام زیبای آن را تحریف کند.

وی افزود: در جلسه امروز جهت هماهنگی برنامه‌ کنگره ملی شعر خلیج‌فارس رئیس اداره ارشاد، رئیس انجمن شعر، نایب‌رئیس انجمن، بهروز نوی عضو انجمن شعر، مهدی صادقی عضو شورای فرهنگ عمومی و عضو انجمن شعر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور که جهت برنامه‌ریزی با این‌جانب دیدار داشتند.

فرماندار هندیجان بیان کرد: در این جلسه که به بررسی موانع و مشکلات برگزاری کنگره ملی شعر خلیج‌فارس برگزار شد ما تأکید کردیم که روند تعطیلی کنگره باید قطع و به سمت احیایی این کنگره برویم.

وی گفت: ما ایرانیان نباید هویت ملی خود را فراموش کنیم و تا می‌توانیم هویت بافرهنگ و بزرگ ایران اسلامی را به مردم دنیا نشان دهیم. خلیج‌فارس در وجود ملت ایران ریشه دارد.

مودت عنوان کرد: ما نباید برای بلند نگه داشتند نام خلیج‌فارس از نام هزینه کنیم بلکه این سرمایه‌گذاری برای خلیج همیشه فارس بخصوص سه جزایر لاینفک ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک است.

وی افزود: پشتیبانی‌های مادی و معنوی از کنگره توسط دستگاه‌های شهرستان، نماینده مردم در مجلس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تهیه خواهد شد و اداره ارشاد هندیجان باید با هماهنگی اداره کل خود مقدمات برگزاری را فراهم کند.

فرماندار هندیجان بیان کرد: 10 اردیبهشت‌ماه روز ملی خلیج‌فارس است، با توجه به مشکلات آب و هوایی منطقه که بسیار گرم بوده، همچنین در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی که بسیار حجم سنگینی از کارها را دربرمی گیرد، زمان برگزاری کنگره را به آبان ماه سال جاری موکول کردیم.

وی گفت: اداره ارشاد هندیجان هر چه سریع‌تر ستاد چهارمین کنگره ملی شعر خلیج‌فارس را تشکیل و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد. ما هم در سطح شهرستان حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار