مصرف مواد غذایی شیرین در سحری توصیه نمی شود

مسوول گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: بهتر است غذای مصرفی در وعده سحر، ویژگی های وعده ناهار را داشته باشد تا از ایجاد گرسنگی در روز، پیشگیری شود.

کد مطلب: ۶۲۶۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، در برخی منابع توصیه شده است که افراد روزه دار مانند زمانی که روزه نیستند، سه وعده غذا بخورند که این وعده ها شامل افطار، شام و سحر است اما، خوردن غذا در دفعات کمتر از دو بار در سال هایی که ماه رمضان در فصل تابستان است، توصیه نمی شود.

رضیه شناور ادامه داد: مصرف مواد غذایی شیرین در وعده سحر توصیه نمی شود، مصرف مواد غذایی شیرین با تحریک انسولین موجب ورود قند خون به داخل سلول ها و در پی آن کاهش قند خون می شود، به این ترتیب، مصرف مواد غذایی شیرین و دارای قندهای ساده مانند شیرینی و شکلات در وعده سحری، موجب می شود شخص زودتر گرسنه شود.

او بیان کرد: در هنگام افطار، مصرف غذاهای سبک و مختصر شامل گروه های غذایی شیر و لبنیات(شیر و ماست و پنیر)، میوه و سبزی، نان و غلات(برنج و نان) برای افزایش قند خون توصیه می شود.

وی افزود: نان و پنیر و سبزی که یکی از عادت های خوب غذایی هموطنان در این ایام است علاوه بر آن، مصرف شیر گرم، فرنی و شیربرنج در هنگام افطار مناسب است.

مسوول گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه، افزود: استفاده از مواد غذایی مانند سوپ کم چرب، آش کم حبوبات، حلیم بدون روغن (حلیم منبع خوبی از مواد نشاسته ای، فیبر، پتاسیم و منیزیوم است) و مایعات، به هنگام افطار و سحر، موجب حفظ تعادل آب و مواد معدنی فرد روزه دار می شود.

شناور در پایان اضافه کرد: استفاده از سبزی و میوه در هنگام افطار و همچنین در فاصله بین افطار تا سحر، به دلیل این که منبع خوبی از آب و فیبر هستند، برای دستگاه گوارش بسیار مفید است و مانع بروز یبوست می شود؛

سبزی ها با دارا بودن مواد مغذی مختلف و آب، علاوه بر تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن، از تشنگی فرد در روز جلوگیری می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار