مبارزه با حشرات موذی باید توسط شرکت های دارای مجوز انجام گیرد

مبارزه و کنترل حشرات و جانوران موذی در اماکن عمومی و خانگی فقط توسط شرکت های دارای مجوز از وزارت بهداشت انجام شود.

کد مطلب: ۶۲۶۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، پیمان طالبی پور کارشناس مسئول برنامه کنترل ناقلین مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درمورد فعالیت بعضی از شرکت های سمپاشی فاقد مجوز از وزارت بهداشت در اماکن عمومی و خانگی هشدار داد.
طالبی پور گفت: استفاده شرکت های فاقد مجوز از سموم غیرمجاز، سلامت افراد و محیط را به خطر می اندازد.
وی بیان داشت: استفاده از برخی سموم توسط این افراد گاهی منجر به عوارض جبران ناپذیری می شود.
طالبی پور ضمن تاکید بر فعالیت ۲۹۰ شرکت خدماتی مبارزه با حشرات و جانوران موذی در اماکن عمومی و خانگی زیر نظر وزارت بهداشت در کشور افزود: شهروندان برای مبارزه با حشرات و جانوران موذی از خدمات این شرکت ها که دارای پروانه فعالیت هستند استفاده کنند.
وی گفت: مسئولین فنی این شرکت ها موظف به مشاوره خانواده ها برای استفاده از روش های بهسازی محیط و شیوه های مبارزه تلفیقی فیزیکی و شیمیایی و درصورت لزوم موظف به بهسازی محیط هستند.
این کارشناس وزارت بهداشت همچنین نسبت به استفاده بی رویه سموم برای دفع حشرات هشدار داد و گفت: استفاده ازسموم به دلیل خطراتی که برای سلامتی افراد و محیط زیست دارد و همچنین منجر به مقاومت گونه های ناقل بیماری می شود تنها درمواقع ضرورت، توصیه می شود.
طالبی پور رعایت موارد بهداشتی، جمع آوری و دفع مناسب زباله ها و پسماند، نصب توری پنجره ها، استفاده از دورکننده های حشرات و دفع سریع فاضلاب را از روش های تلفیقی موثر برای مبارزه با حشرات و جوندگان موذی عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار