رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

اردبیل یکی از قطب های تولید بذر سیب زمینی در کشوراست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اردبیل یکی از قطب‌های تولید بذر سیب‌زمینی کشور شناخته می‌شود.

کد مطلب: ۶۲۶۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اتردبیل،عدیل سروی در جلسه تخصصی بذر در اردبیل اظهار داشت: صددرصد سورگوم بذری و بیش از ۸۰ درصد بذر ذرت هیبرید کشور در استان اردبیل تامین می‌شود که با استفاده از فناوری کشت بافت و تولید ۲.۵ میلیون عدد غده مینی‌تیوبر به عنوان یکی از قطب‌های تولید بذر سیب‌زمینی کشور شناخته می‌شود.

وی افزود: سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی در تولید ناخالص داخلی استان حدود ۲۸ درصد است و یک سوم جمعیت شاغل استان در بخش کشاورزی فعالیت دارند که این موضوع بخش قابل توجهی را در این زمینه نشان می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این استان در تولید عدس و کلزا رتبه نخست، در تولید سیب زمینی، هلو و شلیل رتبه دوم، در تعداد گاومیش رتبه دوم، در تولید عسل رتبه سوم، در تولید گندم رتبه چهارم، در تولید چغندر قند رتبه پنجم، در تولید حبوبات، ذرت دانه‌ای و جو رتبه هفتم را در کشور به خود اختصاص داده است.

سروی بیان کرد: استان اردبیل با تولید ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی حدود ۴ درصد از تولید کشور را به خود اختصاص داده و ارزش ناخالص تولید سالانه بخش کشاورزی بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی تصریح کرد: استان اردبیل با دارا بودن ۳ میلیون قطعه طیور بومی و ماکیان، ۳۱۵ هزار کندوی زنبور عسل و تولید حدود ۲۴۰ هزار تن شیر خام، ۲۸.۸ هزار تن گوشت قرمز، ۳۴ هزار تن گوشت سفید، هشت هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ، ۶ هزار و ۲۰ تن عسل و ۷.۵ هزار تن ماهی از قطب‌های مهم دامپروری کشور به شمار می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار