مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت:

پیش بینی، پیشگیری و کنترل سه اصل جهانی برای مقابله با آسیب های اجتماعی

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تاکید بر آموختن مهارت های اجتماعی به دانش آموزان توسط نهاد بسیج دانش آموزی، گفت: سه اصل جهانی پیش بینی، پیشگیری و کنترل برای مقابله با آسیب های اجتماعی است.

کد مطلب: ۶۲۵۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی در همایش فصلی فرماندهان حوزه های بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا با تبریک پیروزی ملت ایران در انتخابات 29 اردیبهشت ماه، تاکید کرد: این رای ملت به نظام،انقلاب و پشتیبانی از آن بود و امیدواریم دولت دوازدهم در این 4 سال به همه فعالیت ها شتاب بیشتری بدهد تا مسئولیت شناسی و زمان شنایی مردم حفظ شود.

وی با بیان اینکه در استان آذربایجان شرقی بین دستگاه های مرتبط با آموزش و پرورش کمترین ناهماهنگی و نارسای وجود ندارد، افزود: آموزش و پرورش در قبال بسیج دانش اموزی که در عرصه فرهنگی بیشترین فعالیت را دارد نقش حمایتی را ایفا می کند و قطعا و ضرورتا باید این هماهنگی بین روسا و فرماندهان بسیج نواحی و مناطق صورت گیرد.

مدیر کل آموزش و پرروش استان آذربایجان شرقی امر تربیت را بسیار پیچیده و حساس عنوان کرده و گفت: شناخت مخاطب، ابزار، توجه به زمان و برنامه ریزی اصول مهم در این راه بشمار می آیند.

پاشایی با تاکید بر اینکه در امر تربیت تنها معلم کافی نبوده، تصریح کرد: ابزارهای متعددی که امروزه مانند فضای مجازی و فضای عمومی جامعه دارد نیاز به استراتژی مناسب و برنامه ریزی دقیق هست تا کمترین آسیب اجتماعی را شاهد باشیم.

رئیس ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی استان بر اولویت قرار دادن برنامه های با کیفیت، اقناعی و ایجابی نسبت به کمیت متذکر شد و افزود: در حال حاضر روش تربیتی باید از طریق الگوسازی و مصونیت سازی به جای محدودیت سازی صورت گیرد.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان با بیان اینکه در نظام آموزش و پرورش درجا زدن معنا و مفهومی ندارد، زایش خلاقیت و ابتکار در مقابل کارهای تکراری را خواستار شده و گفت: ابتکار و نوآوری همیشه عطش دانش آموزان را برای انجام فعالیت های فرهنگی برانگیخته است.

وی با تاکید بر آموختن مهارت های اجتماعی به دانش اموزان توسط نهاد بسیج دانش آموزی، گفت: سه اصل جهانی پیش بینی، پیشگیری و کنترل برای مقابله با آسیب های اجتماعی است.

پاشایی بر ساماندهی اوقات فراغت، درس، زندگی، احترام به والدین و مربیان و مدیریت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تاکید کرد.

در ابتدای همایش وحید فرشباف بیان کرد: مسیر خدمت ما مسیر تربیت فرزندان انقلاب است و باید با تمام کاستی ها این رنج را به دوش بکشیم تا مدیون شهدا نباشیم.

فرمانده بسیج دانش آموزی استان گفت: رهبری در تربیت فرزندان در تراز جمهوری اسلامی تاکید دارند و مدرسه انقلابی- دانش آموز انقلابی در راس همه ی کارها ی بسیج است تا روزمره گی از زندگی دانش آموزان زدوده شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه های امسال بسیج داش اموزی بر محور کیفیت گرایی خواهد بود، گفت: در استان 57 حوزه فعال بسیج دانش آموزی وجود دارد که در کل کشور با توجه به گستردگی حوزه ها جز فعالین بشمار می آییم.

فرشباف از اعزام 1500 دانش اموز به شمالغرب کشور و 2500 دانش اموز به اردوی راهیان نور جنوب برای امسال خبر داد و خاطر نشان شد: نهضت روایتگری در این اردوها با تاکید مدیر کل آموزش و پرورش استان تداوم خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار