استاندار اردبیل:

به دنبال ایجاد دهکده ورزشی در اردبیل هستیم

استاندار اردبیل گفت: با انجام برنامه‌ریزی راهبردی به دنبال تجهیز زیرساخت‌های موجود در منطقه هستیم تا یک دهکده بزرگ ورزشی را در اردبیل ایجاد کنیم.

کد مطلب: ۶۲۵۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، مجید خدابخش در دیداری که با رئیس فدراسیون قایقرانی داشت، اظهار کرد: با برگزاری مسابقات والیبال زیر 23 سال در استان اردبیل، از تجربه مناسب مدیریتی در میزبانی از رویدادهای بین‌المللی برخوردار شدیم، در حالی که پیش از این از چنین تجاربی برخوردار نبودیم .

وی با اشاره به تجهیز سالن‌های ورزشی استان اردبیل به استانداردهای تعیین شده جهانی، افزود: با تحولاتی که در زیرساخت‌های ورزشی استان به وجود آمد، در زمینه میزبانی از مسابقات بین‌المللی در رشته‌های سالنی و توپی مشکلی نخواهیم داشت .

استاندار اردبیل تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان اردبیل با یک برنامه ریزی راهبردی به دنبال تجهیز تمامی زیرساخت‌های موجود در منطقه هستیم تا یک دهکده بزرگ ورزشی را در اردبیل ایجاد کنیم .

خدابخش توضیح داد: با وجود دریاچه شورابیل می‌توان تجهیزات زیرساختی در رشته‌ قایقرانی را متحول کرده و نسبت به ایجاد کمپ تیم‌های ملی اقدام کرد .

وی بیان کرد: خوشبختانه پیست دوومیدانی مجموعه بزرگ ورزشی علی دایی نیز در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید تا یکی از بی‌نظیرترین و مجهزترین سالن‌های سرپوشیده دو و میدانی در این استان آماده میزبانی از رویدادهای بزرگ بین‌المللی و کشوری شود .

رئیس فدراسیون قایقرانی نیزگفت: با ایجاد کمپ قایقرانی در دریاچه شورابیل، احتمال برگزاری مسابقات کاناپولوی قهرمانی آسیا در اردبیل وجود دارد .

غلامرضا امینی با اشاره به ظرفیت‌های مناسب استان اردبیل برای احیای رشته قایقرانی، اظهار داشت: با توجه به اقلیم و موقعیت بسیار مناسبی که دریاچه شورابیل از آن برخوردار است، می‌توان این مکان را مجهز به کمپ قایقرانی کامل و مناسبی کرد .

وی تصریح کرد: فدراسیون قایقرانی کشور برای فراهم آوردن شرایط لازم برای تجهیز سخت‌افزاری دریاچه شورابیل از آمادگی لازم برخوردار است .

رئیس فدراسیون قایقرانی کشور با اشاره به اسپانسر مالی این رشته، تصریح کرد: با کمک و حمایت‌های انجام پذیرفته ازسوی حامیان مالی فدراسیون، می‌توانیم با هزینه بسیار مناسبی برای ایجاد اسکله قایقرانی در این محل اقدام کنیم .

امینی خاطرنشان کرد: دریاچه زیبای شورابیل برای برگزاری تمرینات و مسابقات رشته‌هایی مثل کاناپولو و قایق‌های بادی بسیار مناسب و ایده‌آل می‌باشد و به همین دلیل درصدد فراهم آوردن شرایط مناسب برای ایجاد کمپ قایقرانی در این دریاچه خواهیم بود .

وی با اشاره به اینکه این دریاچه از ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به کمپ تیم‌های ملی برخوردار است، افزود: با رایزنی‌های انجام شده میزبانی مسابقات کاناپولوی قهرمانی آسیا در ایران خواهد بود و چنانچه بتوانیم با همت مسؤولان استانی، کمپ قایقرانی را در دریاچه شورابیل ایجاد کنیم، میزبانی این رویداد مهم بین‌المللی در اردبیل اتفاق خواهد افتاد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار