معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان آذربایجان شرقی اعلام کرد

پرداخت بیش از 93 میلیارد ریال برای بیمه تأمین اجتماعی مددجویان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان آذربایجان شرقی گفت: یک هزار و 553 بیمار صعب العلاج ، 504 بیمار زمین گیر و همچنین 323 بیمار خاص از خدمات کمیته امداد استان بهره‌مند هستند.

کد مطلب: ۶۲۵۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از آذربایجان شرقی، خالد سیار با اشاره به اینکه هم اکنون 82 پزشک متخصص و فوق تخصص با این نهاد همکاری دارند، گفت: 63 پزشک خانواده نیز طرف قرارداد کمیته امداد استان هستند که در طول سال خدمات درمانی مختلفی را به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد رسیدگی به بهداشت، درمان و پیشگیری از بیماری‌ها در بین خانواده‌های تحت حمایت است، افزود: در این زمینه، پزشکان طرف قرارداد همکاری‌های مستمر و مطلوبی را با کمیته امداد دارند که در سایه این همکاری‌ها توانسته‌ایم بخشی از مشکلات درمانی مددجویان را برطرف کنیم.

سیار با اشاره به اینکه پزشکان خیر، ضمن همدردی با بیماران تحت پوشش کمیته امداد تلاش می‌کنند آنان سلامتی روحی و جسمی خود را به دست آورند، اظهار کرد: بسیاری از خدمات پزشکان نیکوکار و مراکز درمانی طرف قرارداد به صورت رایگان و یا با تخفیفات ویژه به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌شود تا آنان علاوه بر تحمل درد و رنج بیماری، متحمل سایر مشکلات معیشتی و مالی نشوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با بیان اینکه 344 مرکز درمانی با این نهاد قرارداد همکاری امضاء کرده‌اند، گفت: بر اساس قراردادهای منعقد شده، 46 داروخانه‌ و آزمایشگاه‌ مختلف در سطح استان به مددجویان و بیماران تحت پوشش به صورت رایگان و یا با کمترین هزینه خدمت رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد خدمات مختلف بهداشتی و درمانی را در قالب هزینه نگهداری، هزینه لوازم پزشکی، تجهیزات توانبخشی، ارتقای شاخص‌های بهداشتی و پرداخت فرانشیز هزینه‌های بستری به بیماران تحت پوشش ارائه می‌کند، اظهار کرد: با مشارکت مسئولان دستگاه‌های اجرایی، مردم خیر و نیکوکاران می‌توانیم شرایط زندگی بیماران را به بهترین نحو ممکن بهبود بخشیم.

سیار با اعلام اینکه هم اکنون 230 بیمار سرطانی تحت پوشش این نهاد قرار گرفته‌اند، افزود: یک هزار و 553 بیمار صعب العلاج ، 504 بیمار زمین گیر و همچنین 323 بیمار خاص از خدمات کمیته امداد استان بهره‌مند هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 19 میلیارد ریال در جهت هزینه‌های فرانشیز خدمات درمانی مددجویان تحت حمایت هزینه شده است، بیان کرد: طی این مدت بیش از 14 هزار مددجوی بیمار تحت پوشش از فرانشیز خدمات درمانی کمیته امداد استان بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از 9 هزار و 439 نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند، خاطر نشان کرد: در سال ۹۵، بیش از 93 میلیارد ریال برای بیمه تأمین اجتماعی مددجویان پرداخت شده است.

سیار با اشاره به اینکه بیمه تأمین اجتماعی یکی از مهم‌ترین راهکارهای کمیته امداد در توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است، تصریح کرد: این امر موجب می‌شود تا زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی بتوانند از حق بازنشستگی، درمان و سایر مزایای بیمه تأمین اجتماعی استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار