کریمی مطرح کرد:

کمبود نیروی انسانی در حوزه آموزش های تلفیقی دانش‌آموزان

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی تهران از برگزاری مداوم دوره های توانمندسازی اطلاعات معلمان استثنایی تهران خبر داد.

کد مطلب: ۶۲۵۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد

شهناز کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، با اشاره به اینکه 6 هزار دانش آموز در مدارس استثنایی شهر تهران تحصیل می کنند، گفت: 2 هزار 400 نیروی انسانی ارایه خدمات به این دانش آموزان را انجام می دهند و این تعداد بدون احتساب دانش آموزان تلفیقی است.

وی ادامه داد: 870 دانش آموز تلفیقی در مدارس عادی تحصیل می‌کنند که این تعداد می تواند افزایش یابد اما با توجه به اینکه نیروی انسانی کافی برای این منظور نداریم، امکان ارائه خدمات برای تعداد بیشتری از متقاضیان را در برنامه ها نداریم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی تهران با اشاره به اینکه دانش آموزان نابینا، نیمه بینا،ناشنوا، نیمه شنوا، مشکلات جسمی و حرکتی، اوتیسم، کم توان ذهنی مشکلات یادگیری در مدارس استثنایی تحصیل می کنند، تصریح کرد: 57 مدرسه برای این مشکلات در سطح شهر تهران وجود دارد و افراد دچار اختلالات یادگیری به مراکز ویژه این مساله مراجعه می کنند.

کریمی اظهار کرد: در مساله بیمه حمایتی و پرداخت آن وضعیت مناسبی داریم و هزینه مواردی همچون عمل جراحی، کاردرمانی، سمعک، کاشت حلزون و کفش طبی به متقاضیان طی 2 سال گذشته پرداخت شده و مبلغ آن بیش از 400 میلیون برآورد می‌شود که جدا از خدمات توان بخشی است.

وی تصریح کرد: دوره های توانمندسازی، ضمن خدمت و به روز آوری اطلاعات معلمان همواره در برنامه های آموزش و پرورش بوده و امسال در تمامی گروه ها از مهرماه این برنامه اجرایی شده و تداوم می یابد.

کریمی با تاکید بر اینکه امسال 120 بازنشسته داریم، عنوان کرد: پیش ساماندهی و استفاده بهینه از نیروی انسانی را در دستور کار داریم براین اساس درصدد هستیم تا در صورت تامین نیرو دوره های آموزشی را برای نیروهای جدیدالورود ارائه کنیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی تهران گفت: از دیگر برنامه های مورد توجه برگزاری برنامه های ورزشی، پرورشی و هنری برای دانش آموزان استثنایی بوده که در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار