ثبت فرش ایرانی در ركوردهای گینس ارزشمند است

خبرگزاری پانا: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طراحی و تولید بزرگترین فرشهای دنیا در مساحت چند هزار مترمربعی كه به تازگی در ركوردهای جهانی گینس نیز به ثبت رسیده است، نمونه ای از توانمندی و توفیق شركت سهامی فرش ایران به شمار می آید.

کد مطلب: ۶۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از شاتا، مسعود موحدی كه در جمع هیات مدیره و مدیران شعب استانی شركت سهامی فرش ایران سخن می گفت، فرش دستباف را هنری قدیمی و صنعتی بومی و فراگیر دانست و افزود: این كالا در كنار ابعاد هنری و فرهنگی خود، ارزش فراوانی هم در اشتغالزایی و نیز ارزآوری دارد و همواره جایگاهی خاص در میان صادرات غیرنفتی كشورمان دارا بوده است.
وی با تاكید بر ارزآوری این كالا افزود: در سال گذشته بیش از 560 میلیون دلار فرش دستباف به صورت رسمی از كشور صادرشده است و در سال جاری نیز در هدفگذاری صادراتی پیش بینی شده، سهم مجزا و خاصی برای فرش دستباف ایرانی از سوی كارگروه صادرات غیرنفتی كشور لحاظ شده است.
موحدی ادامه داد: در نظر گرفتن این سهم از صادرات غیرنفتی در كنار جمعیت شاغلان این حرفه و نیز ارزش افزوده بالا و هزینه اندك برای ایجاد شغل موجب می شود تا دولت نگاه ویژه ای به این مقوله داشته باشد.
وی با اشاره به وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت در حراست از این میراث قدیمی گفت: در این وزارتخانه دو بال به پرواز فرش ایرانی مدد می رسانند كه یكی "مركز ملی فرش ایران" است به عنوان نهاد سیاستگذار، برنامه ریز و حامی این هنر-صنعت و دیگری "شركت سهامی فرش ایران" است كه خود دستی در تولید، فروش و صدور فرش ایرانی دارد.
موحدی قدمت نزدیك به 80 ساله شركت سهامی فرش ایران را ارزشمند و قابل توجه دانست و ادامه داد: قدمت این شركت در كنار گستردگی و فعالیت آن و وجود كارگاه ها و نمایندگی ها در شهرهای مختلف فرشباف ایران موجب شده است تا اشتغالزایی مطلوبی را رقم زند و از سوی دیگر بتواند پاسخگوی سفارشات مختلف خریداران داخلی و خارجی باشد و نمونه ای موفق از تولید به شیوه سفارش پذیری را تحقق بخشد.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین افزود: شركت سهامی فرش ایران در كنار مركز ملی فرش ایران می تواند "عمل" را در كنار "نظر" قرار دهد و فرش ایرانی با همراهی "دانش" و تجربه"، بیش از گذشته راه كمال را بپیماید.
به گفته وی این شركت همچنان می تواند به نمایندگی از دولت با تقویت سفارش پذیری و توجه به بازارهای خارجی و با تكیه بر گستردگی مراكز فعالیت و كارگاه های خود در شهرهای مختلف كشور در كنار بخش خصوصی كمك كند تا رهبری بازار فرش دنیا همچنان در اختیار كشورمان باشد.
وی همچنین از لوح گواهی ارسال شده از سوی كتاب ركوردهای گینس برای بافت بزرگترین فرش دستباف دنیا از سوی شركت سهامی فرش ایران رونمایی كرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار