رئیس ستاد انتخابات کشور خبر داد

اعلام نتایج اولیه از انتخابات/ پیشتازی روحانی در شمارش آرا

نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد و نتایج نهایی تا بعداز ظهر اعلام می شود.

کد مطلب: ۶۲۴۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سیاسی پانا مستقر در ستاد انتخابات کشور؛ علی اصغراحمدی دقایقی پیش در ستاد خبری واقع در ستاد انتخابات کشور حاضر شد و اظهار کرد: باید از مردمی که برای تعیین حق سرنوشت خود با آگاهی بالا تمام برنامه های تبلیغاتی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در چهار حوزه انتخابات میان دوره ای مجلس را پشت سر گذاشتند روز 29 اردیبهشت ماه حماسه بزرگی را خلق کردند.

وی افزود: مردم در کنار هم با وجود تضارب آرا و افکار در فضایی امن و پرشور حدود 40 میلیون نفر شرکت کردند که نتیجه نهایی آن پس از تایید هیات اجرایی مرکزی خدمت ملت شریف ایران اعلام می شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: باید از رهبر انتقلاب که با بیاناتشان چراغ راه ما بودند و از مراجع اعظام تقلید، احزاب، گروه ها، نامزدها، ستادها و طرفداران آنها و اصحاب جرائد، هیات های اجرایی و نظارت، شورای نگهبان، عوامل صندوق های رای، نیروهای امنیتی، قوه قضائیه و همه دستگاه ها، ثبت احوال و وزارت ارتباطات تقدیر و تشکر کنیم.

احمدی افزود: نتایج تطبیقی که تا کنون از سوی بخشداری ها، فرمانداری ها به استانداری ها نتایج تطبیقی آمار رای که از شعب به بخشداری و فرمانداری ها رسیده و آنها به استانداری ها ارسال کردند و استانداریها به وزارت کشور دادند جهت تطبیق با ناظرین شورای نگهبان داده شده است که نتایج اولیه به این شرح است:

از حدود 25966149 آراء موخوذه 25182310 آرا صحیح است که به ترتیب:

حسن روحانی 14 میلیون و 619 هزار و 848 رای

سیدابراهیم رئیسی 10 میلیون و 125 هزار و 855 رای

سیدمصطفی آقامیرسلیم 297 هزار و 276 رای

سیدمصطفی هاشمی طبا 139 هزار و 331 رای را تا کنون اخذ کرده اند که تا کنون 40 میلیون رای شمارش شده است.

وی افزود: لازم است از افرادیکه روز گذشته پشت دربها ماندند و نتوانستند آرا خود را به صندوق ها بیاندازند عذرخواهی کنیم زیرا براساس قانون ما نمی توانیم بعد از ساعت 24 روز انتخابات رای را اخذ کنیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: آرا نهایی حداکثر تا بعداز ظهر خدمت ملت شریف ایران اعلام خواهد شد و دلیل طولانی شدن اعلام نتایج تطبیق صورتجلسه های نمایندگان، فرمانداران با ناظرین شورای نگهبان بوده است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار