مدیر کل آموزش و پرورش البرز:

سند 2030هیچ الزامی برای اجرا در بین مدیران ندارد

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز گفت که سند 2030 که این روزها در رسانه ها مطرح شده تنها یک تفاهم نامه بین المللی است که اجرای آن برای کشورها الزامی نیست و تاکنون بخشنامه آن به استان ها ابلاغ نشده است.

کد مطلب: ۶۲۴۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از البرز، خسرو ساکی اظهار داشت: تا این لحظه بخشنامه یا دستور العملی در مورد سند 2030 به آموزش و پرورش استان البرز ابلاغ نشده و فعالیت های جاری آموزش و پرورش در این اداره کل و مدارس تابعه بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در تاریخ پنجم مهر ماه سال 1390 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده، در حال اجرا ست.

وی بیان کرد: سند 2030 یک تفاهم نامه بین المللی است که اجرای مفاد آن الزام آور نیست و هر کشوری مطابق با فلسفه تربیت، قوانین و مقررات خود آن را می تواند بومی سازی کند و مواردی که با فلسفه تربیتی آن کشور هم خوانی ندارد را پی گیری نکند.
ساکی گفت :‌ وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که مفاد کامل آن را بررسی و با مبانی نظری تحول بنیادین در تعیلم و تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران و قوانین و مقررات منطبق نکند، اقدامی انجام نمی دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: به همین دلیل تا کنون این وزارتخانه هیچ گونه دستور العمل و بخشنامه اجرایی در این خصوص به استان ها ابلاغ نکرده است.
وی تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید بر اساس مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران برای اینکه دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه در ابعاد زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی برسند، برنامه ها و فعالیت ها حول محورهای شش گانه تدوین شده است.
ساکی ساحت های شش گانه را شامل تربیت اعتقادی، اخلاقی و عبادی، تربیت اجتماعی و سیاسی، تربیت زیستی و بدنی، تربیت هنری و زیبایی شناختی، تربیت اقتصادی و حرفه ای، تربیت علمی و فن آوررانه دانست که اجرا و نتیجه آن تغییرات مطلوب و نسبتا پایدار در شخصیت دانش آموزان در پنج عنصر علم، ایمان، اخلاق، تفکر و عمل است.
ساکی گفت: این عناصر موجبات بهبود ارتباط با خود، ارتباط با خالق هستی ، ارتباط با خلقت و ارتباط با دیگران را فراهم می آورد.
وی در ادامه به بخشی از دستاوردهای این برنامه ها اشاره کرد و خاطر نشان کرد: در بخش ارتقاء کیفیت و عدالت آموزشی نیز در البرز شاهد افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی از 99.60 به 99.80 ، دوره اول متوسطه از 96.13 به 97.65 و دوره دوم متوسطه از 88.4 به 91 درصد هستیم.
وی کسب 342 رتبه کشوری در مسابقات قرآن، عترت، نماز، فرهنگی، هنری و افزایش تعداد نمازخانه های مدارس از 980 به 1162 باب را از دیگر دستاوردهای آموزش و پرورش در البرز برشمرد.
وی در ادامه به اقدامات انجام شده برای انتقال ارزش های دفاع مقدس به دانش آموزان پرداخت و افزود: از سال 92 تا کنون 36 هزار و 150 دانش آموز البرزی به اردو های راهیان نور اعزام شده اند.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: افزایش دارالقرآن ها از 2 به 9 مرکز ،کسب 708 مقام و مدال تیمی و انفرادی در مسابقات ورزشی دانش آموزی ، اجرای المپیادهای درون مدرسه ای با حضور178 هزار و 709 دانش آموز، اجرای حیاط پویا در 670 مدرسه برای نشاط و سلامتی دانش آموزان را از جمله دست آوردهای آموزش و پرورش این استان عنوان کرد.
ساکی بیان کرد: کتابخانه های مدرسه ای و کلاسی از 4300 به 8 هزار و 78 واحد در این استان افزایش یافته است.
وی مراقبت های بهداشتی در حوزه سلامت دهان و دندان ، ترویج فرهنگ تغذیه سالم با اجرای طرح وارنیش فلوراید تراپی برای 209 هزار نفر دانش آموز و صرف 36 میلیارد تومان برای توزیع شیر رایگان در بین دانش آموزان را از دیگر اقدامات انجام شده برای جامعه هدف در حوزه تعلیم و تربیت البرز عنوان کرد.
وی کسب 62 مدال طلا و نقره در المپیادهای کشوری و جهانی و 112 مدال در جشنواره های نوجوان و جوان خوارزمی و مسابقات علمی- مهارتی را از دیگر افتخارات و موفقیت های آموزش و پرورش البرز اعلام کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد : طرح شهاب نیز که شامل شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزان می باشد برای تعداد 49 هزار و 331 نفر اجرا شده است.
ساکی از هدایت دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای به عنوان دیگر اقدامات ارزشمند آموزش و پرورش در البرز یاد کرد به گونه ای که تعداد هنرستان ها از 78 به 94 واحد افزایش یافته است.
وی در ادامه این گفت و گو به افزایش تعداد پژوهشسراها از 3 به 10 پرداخت و اظهار کرد : این مهم در راستای منویات مقام معظم رهبری برای توسعه علم و فناوری های نوین انجام شده است.
وی یاد آور شد: اولین پژوهشسرای دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی باز ساختی و نانو تکنولوژی کشور نیز در این استان راه اندازی شده است .
مدیر کل آموزش و پرورش البرز گفت : تعداد کلاس های هوشمند نیز از 2200 به 5440 کلاس افزایش یافته است.
ساکی اضافه کرد : برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان هم با اجرای طرح نماد و سفیران سلامت ، 1066 هزار دانش آموز تحت پوشش قرار گرفته است.
وی در خاتمه ضمن تقدیر و تشکر از توجه وافر مقام معظم رهبری به برنامه ها و مسائل آموزش و پرورش کشور تصریح کرد: مطابق اعلام رییس جمهوری آقای دکتر روحانی و وزیر آموزش و پرورش به ملت بزرگ ایران و رهبر معظم انقلاب اطمینان می دهیم که آموزش و پرورش صرفا متناسب با فرهنگ غنی اسلامی - ایرانی در چارچوب قوانین و اسناد بالا دستی نظام جمهوری اسلامی حرکت کرده و خواهد کرد.
وی تاکید کرد: با هوشیاری اولیای فهیم، شریف و متدین دانش آموزان این گونه شبهات از ارزش کار مدیران، مربیان و معلمان دلسوز و فرهیخته آموزش و پرورش نمی کاهد.
البرز 440 هزار دانش آموز و 24 هزار و 41 معلم شاغل در مدارس شهری و روستایی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار