استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد:

اعطای تسهیلات 60 میلیارد تومانی صندوق کارآفرینی امید به واحدهای تولیدی

استاندار آذربایجان شرقی گفت: صندوق کارآفرینی امید در طول سال گذشته 60 میلیارد تومان تسهیلات به چهار هزار واحد در استان آذربایجان شرقی تسهیلات اعطا کرده است.

کد مطلب: ۶۲۴۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در آیین افتتاح نخستین کارخانه تولید کاغذ از سنگ (کربنات کلسیم) در شبستر اظهار کرد: انتخابات روز جمعه تمام خواهد شد ولی اینکه خودمان اقتصاد کشور را سیاه نشان دهیم و به دنیا بگوییم که بیکاری بیداد می‌کند، مردم فقیر هستند و نان ندارند، تابلویی است که از خود به بیرون منعکس می‌کنیم.

وی افزود: این ها همان حرف‌های ضد انقلابیون و بیگانگان است که می‌گویند این انقلاب کاری برای شما نکرده و در جمهوری اسلامی فقر، بیکاری، بدبختی، تعطیلی کارخانجات و توقف تولید اتفاق افتاده است.
جبازارده همچنین در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد، گفت: از روز اول به فرمانداران توصیه کردیم که وظیفه اصلی آنها ایجاد فضای مناسب اقتصادی در سایه وحدت و صمیمت است.
وی خاطرنشان کرد: آنچه که امروز شاهد افتتاح آن هستیم یکی از پروژه های دانش بنیان است که جزو اولویت های ما در سال های گذشته بود و اعتقاد داریم هرچه پروژه های دانش بینان و دانش محور در استان افزایش یابد، هم میزان سرمایه کمتری برای آن لازم و هم فرصت اشتغال برای جوانان تحصیل کرده در این واحدها بیشتر است.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مدیرعامل این کارخانه اعلام کرد می توانند مشابه دستگاه های این کارخانه را با 70 درصد توان داخلی بومی‎سازی و در داخل تولید کنند، اظهار کرد: می‎شود با تامین تسهیلات مورد نیاز این طرح را تکثیر کرد.
وی با بیان اینکه این روز ها اعلام می‌شود تسهیلات در دولت یازدهم به چند نفر معدود اعطا شده است، گفت: فقط صندوق کارآفرینی امید در طول سال گذشته 60 میلیارد تومان به چهار هزار واحد در استان آذربایجان شرقی تسهیلات اعطا کرده است.
جبازراده ادامه داد: در شهرستان شبستر نیز 69 واحد تولیدی در طول سال گذشته تسهیلات دریافت کردند و در سطح استان نیز برای تامین منابع مالی واحدهای تولیدی 738 کارخانه تسهیلات بانکی ارائه شد و علاوه بر این بانک‌ها از محل منابع خود برای 300 واحد دیگر تسهیلات اعطا کردند.
وی افزود: آذربایجان شرقی از نظر اقدام و عمل و حمایت از تولید و واحدهای تولیدی کشاورزی و صنعتی جزو سه استان برتر کشور انتخاب شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه شهرستان شبستر دارای چهار شهرک صنعتی است، اظهار کرد: 550 واحد در شهرک‌های صنعتی شهرستان شبستر مستقر هستند و در هیچ یک از این شهرک ها زمین برای واگذاری وجود ندارد و این یعنی اقتصاد فعال است.
جبارزاده ابراز داشت: امروز ما دنبال استخدام جوانان نیستیم چرا که به میزان کافی نیرو در ادارات استخدام شده است و جوانان باید به فکر تولید باشند؛ انتظار نداشته باشیم که دولت کارخانه ایجاد کند، اقتصاد و تولید مال مردم است.
وی اضافه کرد: تولید باید در دست بخش خصوصی باشد و نباید انتظار داشت که دولت واحد تولیدی ایجاد کند؛ دولت کارخانه دار و تولید کننده خوبی نیست؛ دولت ها در همه دنیا امور حاکمیتی را انجام می‌دهند.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر در جنگ شاهد موفقیت جمهوری اسلامی بودیم امروز در جنگ اقتصادی هم اگر مردم در صحنه و به عنوان سربازان و فرماندهان و پیشتازان عرصه اقتصادی نباشند به طور قطع دولت نمی تواند در این جنگ پیروز شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار