نخستین هواپیمای ATR در مهرآباد به زمین نشست

ایران ایر 20 فروند هواپیمای ای تی آر 72 نفره خریداری کرده که 4 فروند آن امروز ( 27اردیبهشت ماه) بتدریج وارد ناوگان هوایی ایران ایر می شود.

کد مطلب: ۶۲۴۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران،این هواپیماها روز گذشته در فرودگاه بلانیاک شهر تولوز فرانسه به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به طور رسمی تحویل داده شدند.
ایران ایر 20 فروند هواپیمای ای تی آر 72 نفره خریداری کرده که 4 فروند آن امروز ( 27اردیبهشت ماه) بتدریج وارد ناوگان هوایی ایران ایر می شود.
سازمان هواپیمایی کشوری روز سه شنبه گواهینامه های این هواپیماهای کوچک مسافری را برای پرواز در مسیرهای داخلی صادر کرد.
برای انتقال این هواپیماها و انجام روند اداری تحویل به ایران ایر، «فرهاد پرورش» مدیرعامل ایران ایر 3 روز پیش و گروه کارشناسی فنی و خلبانی این شرکت از چند هفته پیش در شهر تولوز فرانسه حضور داشته اند.
با تحویل این 4 فروند هواپیمای ای تی آر (شرکت زیرمجموعه ایرباس) در مجموع پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) و لغو تحریم های ظالمانه علیه کشورمان که با تلاش دولتمردان دولت تدبیر و امید محقق شد 7 فروند هواپیمای نو و با فناوری روز از معتبرترین شرکت های هواپیماسازی جهان وارد ناوگان هوایی کشور شد.

سری 600 ای‌تی‌آر از تجهیزات امنیتی و رفاهی بیشتری نسبت به مدل‌های گذشته این شرکت برخوردار است و به لطف موتورهای PW127M در حدود 5 درصد توان کششی بیشتری را در زمان تیک‌آف یا بلند شدت از روی باند پرواز در اختیار خلبان قرار می دهد.
موتور هواپیماهای ATR توسط یک کارخانه کانادایی به نام Pratt and Whitney تولید شده که یکی از مدرن ترین و ایمن ترین موتورهای هواپیماهای دینا را تولید می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار